NRGi har skiftet ud på bureausiden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Samtidig vil man samarbejde tættere med mediabureauet for at digitalisere markedsføringen. I første omgang vil der komme en massiv kampagne for at uddele 6 mio. kr.

For 2 år siden valgte den dengang relativt nyansatte kommunikationschef, Simon Karsø pr-bureauet Help PR til at hjælpe med en ny kommunikationsstrategi.

NRGi samarbejdede i forvejen med Jøp, Ove & Myrthu, som stod for at hjælpe med at promovere Smart City-projektet overfor kommunerne.

Jøp, Ove & Myrthu er nu skiftet ud med Waves Communications og på bureausiden, hvor man bruger Envision, har man tilføjet endnu bureau.

Det er Campfire & Co, der skal hjælpe med NRGis brandidentitet i relation til Smart City over for de danske kommuner og borgere.

Smart City handler om at reducere ressourceforbruget i byerne og gøre dem mere inspirerende at bo i via f.eks. wi-fi i byrumsprodukter, som f.eks. intelligente skraldespande.

”Det er vores ansvar som energiselskab at medvirke aktivt til et mere bæredygtigt samfund med smartere byer og kommuner. Vi installerer, sælger produkter og rådgiver om den smarte by, og den bredde i vores kompetencer giver en særlig position for at tilbyde en samlet pakke til kommunerne. Det vil vi gerne slå fast overfor kommunerne,” siger Simon Karsø, kommunikationschef hos NRGi.

Fra Jonas Waaben, strategisk planner og partner i Campfire og Co., lyder det:

”Hos Campfire mærker vi , at Smart City fylder meget hos vores kunder i kommunerne. Det er et meget interessant område at arbejde med, fordi det ikke er klassisk markedsføring, men fordi det har en mere borgernær og samfundsrelevant betydning”.

Øget digitalisering

NRGi har samtidig ændret strategisk fokus med henblik på at digitalisere deres markedsføring.

Det betyder bl.a. et større og tættere samarbejde med mediabureauet MEC.

”Langt størstedelen af danskerne er på nettet mere eller mindre konstant, og vi skal møde dem, hvor de er. Derfor opruster vi vores kommunikationsindsats på alle relevante digitale kanaler markant, og vi har i samarbejdet med MEC fokus på markedsføring, der er både målbar og datadrevet”, siger Simon Karsø.

Han fortæller videre, at især på data-delen vil man gøre brug af MECs viden og kompetencer.

Med digitaliseringen flytter energiselskabet størstedelen af kommunikationen fra aviser, blade og magasiner til onlineannoncering og til de sociale medier med fokus på call-to-action og dialog med brugerne.

Et af markedsføringstiltagene i den nye digitaliseringsproces bliver en massiv kampagne, hvor man vil fortælle, at man vil uddele seks millioner kr. til andelshaverne.

Konceptet går ud på, at NRGi fra og med 2016 uddeler 10 % af den samlede tilbagebetaling til projekter, der kan sætte gang i den bæredygtige udvikling af forsyningsområdet i og omkring Østjylland.

NRGis el-selskab har også skiftet bureau

NRGi El-Salg har fået nyt bureau i form af Novicell efter at det hidtidige bureau, Nørd, lukkede.