Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Mark Zuckerberg annoncerede milepælen her til morgen. Samtidig lancerer det sociale media sin første store reklamefilm.

Pressen har ikke været god for Facebook i det seneste halve år. Men det skyldes først og fremmest børsintroduktionen, der endte som en skandale med et næsten øjeblikkeligt og væsentligt kursfald.

Det skyldes, at forretningsmodellen kan være svær at få øje på, når Facebook skal være 100 milliarder værd.

Til gengæld kan ingen anfægte rollen som verdens største og vigtigste sociale medie. Og her til morgen kunne stifteren, Mark Zuckerberg så annoncere, at man har nået en væsentlig milepæl. Der er nu 1 milliard brugere på Facebook. Det er kun et halvt år siden, at tallet var 900 millioner.

Det bliver nok noget af en udfordring at nå den næste milepæl.

Mark Zuckerberg annoncerede samtidig, hvad AdAge kalder for “Facebooks first major ad” fra det globale bureau, Wieden & Kennedy.

Der er tale om en 90 sekunder lang film, som kører på Facebook, og som både skal fejre dem, der logger på hver dag og sprede det glade budskab om Facebook (se den her).

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club