Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Topdanmark har skabt en helt ny forsikring, hvor annoncører kan forsikre sig mod udebleven effekt på TV 2.

Det er formentlig en Europa-premiere på en helt ny forsikring, som Topdanmark står bag sammen med TV 2. Selskabet står nemlig bag en forsikring til annoncører mod udebleven effekt af kampagner på TV 2.

At det lige netop er Topdanmark, der står bag en sådan forsikring er næsten ironisk – forsikringsselskabet får nemlig ikke selv brug for den. Topdanmark praler gerne med, at man ikke bruger penge på reklame, og marketingdirektør Bjørn Verwohlt har Danmarks mindste reklamebudget på godt under 1 mio. kr.

I dag har langt de fleste TV 2-kunder en ROI (return on investment) over 1 – dvs. at tv-kampagnen løfter salget mere end prisen på selve kampagnen. De annoncører, der på trods af dette er usikre på effekten af deres kampagne og gerne vil sikre sig mod udebleven effekt, kan med det nye produkt fra Topdanmark forsikre sig for en præmie på knap 5 % af tv-investeringen.

Forsikringen dækker uforskyldte hændelser, som annoncøren ikke selv er herre over. En evt. skadesanmeldelse vurderes af Topdanmark ud fra en screeningsformel samt et tjek af annoncørens egne kontrollerbare aktiviteter som eksempelvis pris og distribution.

“Vi er glade for at kunne træde ind på markedet med et spændende og innovativt forsikringsprodukt, der – så vidt vi ved – ikke findes andre steder i Europa. Vi har store forventninger til produktet, og håber at det fremover bliver lige så naturligt at tegne en tv-effekt forsikring, som det er at tegne en rejseforsikring i dag,” siger Lars Hem Simonsen, direktør for Topdanmarks forretningsområde Erhverv og Industri.

Kommentarer

  1. Den bedste forsikring, er at interessere sig lidt mere for sine kunder og lidt mindre for sig selv.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club