Ny adm. direktør for TBWA & BBDO

Peter Engholm
25@mail.dk

Pr. dags dato tiltræder en ny direktør for TBWA & BBDO – de to bureauer, der fusionerede for godt et år siden. Den nye direktør har ikke rødder i nogen af bureauerne, men kender alligevel parterne godt.

I juli sagde adm. direktør Pernille Mehl farvel til TBWA & BBDO, der havde fusioneret godt et halvt år forinden. Og i august tiltrådte Erich Karsholt som kontaktdirektør på bureauet.

Han passede sit arbejde, samtidig med at topledelsen ledte efter en ny adm. direktør til bureauet – og sådan én har man fundet nu, i form af selvsamme Erich Karsholt.

”Erich har på kort tid udvist stort engagement og resultater. Det har derfor været naturligt at overgive den daglige ledelse til Erich Karsholt,” siger Claes Rasmussen, der er bestyrelsesformand og partner i bureauet.

54-årige Erich Karsholt kom til TBWA & BBDO fra et job som strategisk direktør hos BrandMovers. Før det var han i godt 10 år partner i Bates Y&R.

”Med Erich får vi en leder med lang, bred erfaring og solid viden om kommunikation og markedsføring. Erich får en vigtig opgave med at udvikle TBWA & BBDO i Danmark i samarbejde med de nordiske kollegaer. Jeg er tryg ved, at Erich er vores nye frontfigur og tager lederskabet af bureauet fremadrettet,” siger Claes Rasmussen.

Fusionen mellem TBWA og BBDO var bestemt ikke sømløs – flere direktører stoppede i første halvår 2014, kulminerende med Pernille Mehls farvel. Til det siger Erich Karsholt til Bureaubiz:

”Jeg kunne udefra se, at det slog gnister at samle ledergruppen i de to bureauer. Men da jeg tiltrådte, kunne jeg konstatere, at røgen havde lagt sig. Jeg har oplevet en kompetent samling af medarbejdere, der arbejder godt sammen.”

Han tilføjer:

”På den baggrund var det ikke svært at sige ja til posten som adm. direktør. Det er en fornøjelse at gå på arbejde, og jeg kan skidegodt lide bureauet – kollegerne og kunderne.”

Hvad angår de to-bureauer-i-ét, siger Erich Karsholt:

”Det er en fantastisk mulighed at få lov at være i spændingsfeltet mellem to af verdens ledende bureaunetværker, TBWA og BBDO. Det rummer unikke muligheder såvel i Danmark som i Norden. Vi arbejder mere og mere med regionale kunder, og samtidig arbejder vi med nye tilgange til kommunikation, der favner både det traditionelle, digitale og eventbaserede. Det høje niveau hos medarbejderne afspejler sig bl.a. i en stæk kreativ afdeling. Det lover godt for fremtiden.”

Erich Karsholt er medforfatter til fag- og lærebøger inden for markedsføring, og har derudover skrevet bogen ”Mercedes-Benz i Danmark” og senest været medforfatter til bogen Renault i Danmark.

TBWA & BBDO Danmark ligger i Bredgade, København, og tæller 25 medarbejdere. På nordisk plan tæller bureaunetværket næsten 250 medarbejdere.