Ny aftale mellem Repulica og Coop sigter på større digital integration

Peter Engholm
25@mail.dk

Republica og Coop har forlænget deres samarbejde for 3 år og udvidet den med digitale opgaver.

Reklamebureauet Republica og Danmarks største dagligvarevirksomhed, Coop, har indgået en ny treårig aftale, der for første gang samler koncernens produktion af traditionelle og digitale tilbudsaviser.

Den nye avisaftale sigter mod at skabe sammenhæng mellem online og offline produktion af tilbudsaviser. Aftalen omfatter perioden 2015-2017 og omfatter kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Irma og fakta.

Republica har bl.a. udviklet SuperBrugsens digitale tilbudsavis, der blev lanceret i 2013. Og det er dette koncept med bl.a. dets indkøbsfunktioner og mere inspiration til maden, som nu udvides til at omfatte andre kæder.

”Vi er glade for at have indgået en aftale med Republica, hvor vi opnår en helt ny synergi mellem online og offline produktion. Det styrker effektiviteten – og bliver både mere inspirerende og brugbart for vores kunder,” siger koncerndirektør Michael Løve, Coop.

”Vi har sammen med Coop lavet en fleksibel aftale, som både Coop og vi er tilfredse med. Alt overflødig administration er simpelthen skåret væk – på begge sider af bordet,” siger direktør Lars Berntsen, Republica.

Den nye avisaftale omfatter traditionel avisproduktion for Kvickly, SuperBrugsen, Irma og fakta. Dertil kommer digital avisproduktion for Kvickly, SuperBrugsen og Fakta.

Parterne understreger, at aftalen er skræddersyet til hver enkelt kæde i Coop og tilgodeser samtidig Coops udvikling i retning af flere initiativer på tværs af koncernen.