Ny bog om logoer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Dansk art director kommenterer bogen og brugen af logoer og fortæller, hvilke der er hans egne favoritter.

Bogen Logorama af Ludovic Houplain, der indeholder 6.000 logoer, er netop udkommet.

Det skriver Børsen og i artiklen fortæller art director i Co+, Jacob Thyssen, at et godt logo skal kunne indlejre sig i forbrugernes bevidsthed.

Desuden siger han:

”Logoet er grundstenen i al kommunikation. Der kan være mange forskellige kampagner, men et logo vil altid stå tilbage som selve symbolet på virksomheden. Derfor er det også enormt vigtigt, at historien bag logoet lever op til de værdier, en bestemt virksomhed har”.

Jacob Thyssens egne favoritlogoer er Playboy, Coco Chanel, Carlsberg og Nike.

Om f.eks. Playboys logo siger han:

”Du kan genkende virksomheden bag alene ved at se en lille del af kaninørerne. Det er et stærkt logo. Samtidig ligger der en fortælling bag, som Playboy har brugt meget tid på. Hvem kender ikke de famøse Playboy-bunnies?”.

Børsen Executive, p. 8-9.