Ny BtB-film putter hverdagens skurk i helterollen

Peter Engholm
25@mail.dk

Landets “førende alternative udbyder af fibernet” lancerer en kampagne, hvor IT-chefen kan stikke sin næse samme sted som virksomhedens IT: I skyen.

At BtB går på tv med ganske underholdende film, er ikke længere et fuldkomment særsyn – aktuelt ses bl.a. Telenor og Zederkof med film rettet mod erhvervslivet, og som samtidig fænger bredt.

Nu følger GlobalConnect, som er Danmarks “førende alternative udbyder af fibernet, datacenter- og cloud-løsninger”. Man går på TV2 News og TV2, og det nye kan lægges i hovedpersonen.

 ”Den kreative idé er udsprunget af indsigten om, at beslutningstageren – IT-chefen – altid er virksomhedens mest udskældte. Vi bryder denne konvention og vender tingene på hovedet. Vi sætter IT-chefen i centrum og viser effekten af at have lagt virksomhedens IT i skyen,” siger Nicolai Galal, kreativ direktør og partner i Clan B.

Bureauet deltog i en pitch med et oplæg, der ikke alene gjorde, at man vandt konkurrencen – oplægget holdt også hele vejen hjem, og er nu blevet til en kampagne.

Kampagnen omhandler corporate cloud, hvor virksomheder lægger deres IT ud i skyen. Den går på tv mandag den 4. marts og bliver samme dag videreført via en digital platform, der lader modtageren blive en del af universet ved selv at agere hovedperson i filmen. 

“Det bliver en alternativ version, der sætter mere fokus på brugeren, og på sitet kan man få yderligere info om corporate cloud,” siger Nicolai Galal.

Han tilføjer:

“Beslutningen om at lægge virksomhedens “maskinrum” i skyen, er en strategisk og langsigtet beslutning, der involverer store dele af virksomheden.  Det kræver, at IT-chefen har bred opbakning blandt alle intressenter, både i og uden for IT-afdelingen og især på direktionsgangen. Hvilket ligger til grund for medievalget.”

Mediabroker er mediabureauet og dermed Clan B’s samarbejdspartner i kampagnen for GlobalConnect.