Da de to onlinebureauer, KathArt Interactive og Novicell, i begyndelsen af året indgik en alliance, var det for at stå stærkere i forbindelse med udbud. Og nu har parterne så færdiggjort sin første store opgave sammen.
Henover sommeren har de givet det prisvindende turistwebsite Greenland.com en større overhaling – forklaret ved Anders Stenbakken, adm. direktør i Visit Greenland, der står bag sitet:
”Målet var at forenkle sitet, gøre designet mere simpelt og mere billedbåret – og så skulle der være bedre call to action via de artikler, som ligger online. Vi har allerede fået meget positiv respons fra operatører og turister, og min vurdering er, at sitet er klart bedre end det gamle site, som har vundet flere internationale priser.”
Blandt priserne, som Visit Greenland og KathArt Interactive vandt i 2012 for Greeland.com, var en Webby Award. Franz Berliner, Managing Director hos KathArt Interactive, siger:
”Det er ikke kun inden for filmens og litteraturens verden, at det er svært at lave en 2’er – det er det også på nettet. Greenland.com er et site, der ikke kun har høstet international anerkendelse – det var tidligere et site, som hele turistbranchen målte sig op imod.”
Ét er at indgå en alliance – et strategisk samarbejde – noget andet er få det til at fungere i praksis. Derfor nøjes Per Kirchner, adm. direktør i Novicell, ikke med at hæfte sig ved resultatet, men også processen:
”KathArt kombinerer det underholdende med det seriøse, og vi leverer de udviklingsmuskler, der skal til, for at føre de skæve idéer ud i livet – derfor er det væsentligt, at vi har været hurtige til at finde hinanden. Og dette er har skabt en god platform for fremtidige opgaver.”