Det lille mediabureau, Syntese Media, har 10 år på bagen, og det seneste par år har stifteren, Bastian Møller, ledt efter en, der kunne drive bureauet videre mod vækst.
Han har fundet hende i skikkelse af Dorte Helene Dam – indtil for tre år siden marketingchef i TV 2 og siden selvstændig – og hun tiltrådte for et par måneder siden. Men der er en særlig historie bag rekrutteringen.
Finans.dk kan berette om en utraditionel måde, hvorpå bureaustifteren mødte hende, der ikke blot skal lede, men også være 40 pct. medejer af bureauet:
Netværket hjalp ikke, og headhunteren præsenterede Bastian Møller for ”akademiske typer med Mr. Jardex-slips. Meget klassiske direktører, men det var slet ikke det, jeg ledte efter. Det ville ikke være i bureauets ånd”.
Først da han havde parkeret disse planer, dukkede den kommende partner og adm. dir. op – i en weekend på et meditationsretreat, givet i gave af konen.
”Det gode ved den måde, vi mødte hinanden, var, at vi ikke som det første skulle svare på: Hvad hedder du, hvor kommer du fra, og hvad laver du? I stedet handlede det om, hvem vi var som personer. Og vi var hudløst ærlige,” siger Bastian Møller til finans.dk.
Dorte Helene Dam tilføjer, at hun i Bastian Møller ”fandt én, som jeg kunne dele både forretning og værdier med.”
Dorte Helene Dam skal nu være med til at opnå et overordnet mål om at blive ’Danmarks bedste mediabureau, målt på resultater og tilfredse kunder’, hedder det i artiklen – og mere konkret: Inden for de næste tre år skal bureauet vokse 10 gange omsætningsmæssigt og 3 gange på medarbejderantal.
Meditations-rekrutteringen har ført til løftede øjenbryn:
”Der var mange i mit netværk, der stillede spørgsmålstegn ved den lidt særlige måde, vi fandt hinanden på. Men jeg har hele tiden været 100 pct. sikker på, at Dorte Helene er den ressource, som jeg og bureauet skal bruge,” siger Bastian Møller til finans.dk.