Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Denne gang gælder det dialogbudgettet, som hidtil har været håndteret af Sepia. People Group er formentlig med i konkurrencen.

I slutningen af sidste år gennemførte TDC en konkurrence om reklamebudgettet, der fik den overraskende udgang, at Wibroe, Duckert & Partners fik opgaven, selvom bureauet ikke – i hvert fald ikke officielt – havde været en del af konkurrencen.

I løbet af foråret kørte så en konkurrence om katalogproduktionen, der blev vundet af Yellow.

Nu er tiden så kommet til dialogbudgettet, der hidtil har været håndteret af Sepia.

Meldingen fra TDC er dog, at man ingen kommentarer har, så der foreligger ikke noget officielt om, hvor mange eller hvilke bureauer, der deltager i konkurrencen.

Sepia formodes dog at være med, og det samme gælder Dialogue People.

Der er ingen tvivl om, at man i People Group gerne vil lande en større del af TDC end “blot” reklamebudgettet, hvor man lige har lanceret en ny stor kommunikationsplatform. TDC lader dog ikke til nødvendigvis gerne at ville arbejde med en stor rammeaftale hos et bureau. F.eks. er katalogbudgettet placeret hos Yellow.

Et andet bud på en deltager er RelationshusetGekko, der i foråret oprustede med bl.a. ansættelsen af Per Lobedanz fra Sepia. Som så til gengæld har fået en tidligere TDC-direktør, Tore Pein Jensen i ledelsen.

Skal man kigge på dialogbureauer med teleerfaring er der også Magnetix (Sonofon) og Responsive (3). I sidstnævnte tilfælde er der dog det forhold, at hovedaktionær Tomas Gorrissen er gift med TDC’s marketingdirektør for erhverv, Birgit Winkel, så spørgsmålet er, om det har udelukket bureauet fra at deltage.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club