Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Atea har netop købt Axcess og placeret en marketingdirektør i direktionen. Opgaven lyder på forandringer i kommunikations-strategien.

IT-virksomheden Atea har styrket marketingområdet ved at oprette en ny marketingdirektør-stilling. En stilling, der samtidig giver marketing en plads i direktionen.

Den nye CMO, Christoffer Castenskiold varsler, at der skal ske forandringer på kommunikationssiden og det kan få konsekvenser for eksisterende bureausamarbejder.

Christoffer Castenskiold kommer senest fra et job som VP Global Marketing hos Saxo Bank. Tidligere har han været direktør hos Kunde & Co i en fem-årig periode.

Opgaven for den 47-årige nye direktør bliver at professionalisere virksomheden yderligere ved at etablere en ny kommunikationsstrategi, som skal fortælles både internt og eksternt. En kommunikationsstrategi med længerevarende koncepter for den samlede kommunikation.

”Mit opdrag er i høj grad at identificere en fælles historie på tværs af Ateas forretningsenheder og etablere et længerevarende kommunikationsunivers,” siger Christoffer Castenskiold til Bureaubiz.

Han fortæller desuden til Børsen, at Atea skal være mere kendt for at være specialister i it-infrastruktur samt at man skal bygge en endnu større stolthed over at være med til at bygge Danmark med IT.

Atea har samarbejde med forskellige bureauer bl.a. reklamebureauet Manipulation, kommunikationsbureauet Essens og webbureauet Netset i Malmø.

Men den situation kan godt komme til at undergå forandringer.

”Vi skal løse en stor ny opgave og derfor er det naturligt at kigge på, hvem der er bedst til at hjælpe os med det. Manipulation som vi bruger nu som reklamebureau vil i den proces blive vurderet og vil umiddelbart have førsteret, bl.a. fordi man mister tid ved at starte forfra. Men det er klart, at vi også kigger på andre.”

Atea har også i sidste uge offentliggjort købet af Axcess for 317 mio. kr., og dermed er Atea ifølge Børsen nordens største IT-forhandler med over 1500 medarbejdere og omkring 6 mia. kr. i omsætning.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club