Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hvad er vigtigst for virksomheden: Mennesker eller maskiner? Skåltale-svaret er mennesker. Men danske virksomheder forsikrer deres maskiner bedre end deres medarbejdere, viser ny film fra Codan.

Codan lancerede for nylig sin nye platform, Codan undersøger. Den nysgerrige og indsigt-leverende kommunikation omfatter ikke kun privat-markedet, men også erhverv.

Og når forsikringsselskabet i denne uge går i luften med sin anden kampagne under det nyudviklede brand, er temaet sundhed – vel at mærke i danske virksomheder.

Kampagnen bygger på indsigten om, at danske virksomheder forsikrer deres maskiner bedre end deres medarbejdere – det kan virke provokerende, især når man – som det ses i nedenstående film – forinden har hørt skåltale-reaktionen, at mennesker – så absolut – er vigtigst for en virksomheden.

Mange virksomheder kender imidlertid ikke konsekvenserne af langvarig sygdom. Udover at skulle undvære en medarbejder i en længere periode, har det også indflydelse på bundlinjen. Kampagnen undersøger denne indsigt og fastslår, at danske virksomheder kan reducere medarbejderfravær og opnå en sundere bundlinje via Codan Sundhed – og lancerer i den forbindelse med en beregner, der kan ses her.

Kampagnen vil køre på tv, i radio, på digitale platforme (bannere, Facebook, LinkedIn, YouTube mv.) samt mails til eksisterende kunder.

Kommentarer

  1. Clickbait? Filmen er da nok skabt ud fra lidt indsigt, men efter at have læst overskriften blev jeg dælme skuffet 😉

  2. Jeg tager Malenes undren og Sørens skuffelse til mig – derfor er rubrikken ikke længere ”Provokerende film fra Codan”.
    Min tilgang var, at det kan opfattes som provokerende, når man – som Codan gør – tager folk på ordet. Men det er stærkt ord at bruge her, og det var en rubrik, der blot blev lynstegt på panden, førend den blev serveret. Jeg undskylder hastværket.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club