Ny dagligvarekæde samler nyt bureauhold

Lars Hendel

Dagrofa står foran lanceringen af Meny, og har til formålet sammensat et hold af bureauer.

Dagligvarekæden Meny skal i løbet af 2015 åbne en række nye butikker over hele Danmark.

Kæden bygger videre på SuperBest og Eurospar, som fusioneres ind i den nye kæde, hvis navn er kendt fra Norge.

Det bliver et helt hold af bureauer, der skal være Meny-kædens samarbejdspartnere på tilbudsaviserne, reklame og kommunikation samt design og taktisk annoncering.

“Vi har valgt en lidt atypisk konstellation, hvor vi ville tage det bedste fra forskellige verdener og skabe et team, der sidder sammen ved bordet, og som er sat af kunden. I mine øjne er det et allstars team med en stærk ‘proven track record’ i markedet. Vi føler, at vi sætter superstjerner sammen rundt om et bord for første gang, og det skal der komme noget helt specielt ud af,” siger marketingdirektør Christian Higraff.

“Vi har Household, der er drevet ud af London, og som har hjulpet Meny i Norge, så nu kan vi trække på deres store designbureau-erfaring i Danmark. Som strategisk partner har vi på reklame og kommunikation valgt Wibroe, Duckert & Partners, samt datterselskabet RetailPeople. Partners forsætter altså som det konceptansvarlige bureau. Endelig hjælper iRetail os som sparringspartner på den medietaktiske rådgivning,” siger Christian Higraff.

Aftalen vedrører også BPN, som netop er blevet det nye tværgående mediebureau i Dagrofa koncernen.

“Vi har lavet en mediebureau-storaftale på tværs af hele koncernen med BPN, og en blandt mange vigtige opgaver er lanceringen af vores nye fødevarekæde, Meny. Den opgave sidder de med nu,” siger Christian Higraff.

“Vi har været gennem en omfattende proces og ser nu fremad sammen med vores nye og gamle samarbejdspartnere. Jeg sagde på forhånd, at det nok skulle holde mig vågen, og det skal sådan en proces simpelthen gøre – både hos kunden og hos bureauerne, der pitcher ind på sådan en opgave,” siger Christian Higraff.