Ny direktør skal styrke Berlingske Medias tilbudssites

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Berlingske har store ambitioner med deres tilbudssite og andre kommercielle aktiviteter og henter underdirektør fra TDC til at stå i spidsen for aktiviteterne.

I går kunne man læse i Bureaubiz’ brancheklip, at danskerne er vilde med tilbudssites. En af disse sites er Berlingske Medias sweatdeal.dk.

Branchefolk vurderer, at der bliver omsat for en mio. kroner – om dagen – på deals, så det er ikke et uinteressant marked.

Nu opruster Berlingske Media afdelingen for Consumer Sales, som sweatdeal.dk hører under. Andre aktiviteter under Consumer Sales er blandt andet e-commerce og webshoppen lidtmere.dk.

Det er tidligere underdirektør i TDC privat, Jens B. Arnesen, der kommer til at stå i spidsen for disse aktiviteter.

Jens B. Arnesen var kun hos TDC i knap to år, men han har også en lang erfaring fra Canal Digital Danmark, hvor han var direktør i circa 10 år.

Han tiltræder hos Berlingske den 15. november og kommer til at referere direkte til direktør for koncernens annoncesalg og Consumer Sales, Søren Hyldgaard.

“Jens B. Arnesen har den rette tunge profil til at kunne indfri de stærke ambitioner, som Berlingske Media har for udvikling af Consumer Sales området. Han har en kommerciel baggrund fra både TDC TV og fra den danske division af Canal Digital. Og så er han kendt i mediebranchen for at kunne skabe vækst inden for nye salgsområder. Jeg ser frem til samarbejdet med Jens og har store forventninger til, at han har meget nyt at bidrage med fra den del af branchen, som han repræsenterer,” siger Søren Hyldgaard.