1 ny direktør og 5 nye kunder til mediabureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Maxus måtte sige farvel til sin strategiske direktør, der blev partner på et reklamebureau. Efter godt et år vender han tilbage til en betydelig større rolle på bureauet, der har fået en række nye kunder.

Jesper Fuglsang sagde i oktober 2011 farvel til et mindre mediabureau for at sige goddag til et endnu mindre reklamebureau – en titel som strategy & research director på Maxus blev erstattet med et partnerskab på Anew.

Nu vender han imidlertid tilbage til Maxus, der benytter lejligheden til ”at gå et gear op”, som bureauets adm. direktør, Henrik Abraham, udtrykker det:

”Jesper indtræder i bureauets ledergruppe og skal drive vores kommunikationsplanlægning. Han kommer ikke til få kunder direkte, og på den måde bliver han en investering for os og vores kunder. At vi med Jesper Fuglsang har fået en kapacitet ombord, understreges af, at han også skal bistå den nordiske afdeling med communication planning – og relationship media – og desuden fungere på internationalt plan, som højre hånd for Nick Vale, der er Global Planning Director i Maxus.”

Selv siger Jesper Fuglsang om sin nye funktion i sit gamle bureau:

“Relationship media er grundstenen i vores kommunikationsplanlægning. Det gælder om at få styr på den strategiske arbejdsmåde og få løftet mediaplanlægningen. Det er ikke kun en strukturel proces, men rummer også indsigt og aktivering af ideer. Min opgave bliver også at løfte den strategiske tankegang i Norden, så vi taler og arbejder bedre sammen i Maxus-netværket  og – nok så væsentligt – kommer tættere på kundernes kunder igennem en dybere indsigt.”

Det gear, som Maxus ifølge Henrik Abraham er gået op, gælder også på kundesiden. Det sker oven på andet halvår, hvor kunderne over en bred kam trådte på bremsen – ikke at de forlod bureauet, men der blev nedjusteret.

Nu har Maxus så budt velkommen til en håndfuld kunder, der for alvor bliver aktive i 2013: Zoologisk Have i København, Visit Sweden, ParkOne, datingsitet Findmignu samt den tyske koncern inden for industri-rengøring, Kärcher, der skal til at gøre sig til over forbrugere.

”Vi er kommet godt fra land i 2013, og det tegner godt. Vi er realistiske nok til at vide, at tæsk kan komme pludseligt, men indtil videre ser det meget fornuftigt ud,” siger Henrik Abraham.