Ny direktør til nyt bureau i Dentsu Aegis gruppen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Borch-brødrenes Motley værktøjer går så godt, at der nu rustes op – bl.a. med en ny kommerciel direktør.

For kun knap et år siden købte Dentsu Aegis aktiviteterne i Motley, der er stiftet og udviklet af Borch Hansen brødrene Benjamin og David.

Der er tale om social media værktøjer, og dengang var planen, at Motley skulle fungere under Isobar paraplyen.

Men det er ikke bare gået godt – det er gået så godt, at Motley nu står til at blive udskilt som selvstændigt bureau i Dentsu Aegis.

“Vi har fra start haft store planer for udrulningen af Motley, hvilket kun er blevet bekræftet af resultaterne i 2015. Nu skal vi have dem lidt mere frem i lyset, hvilket også betyder, at Motley fremover vil være en selvstændig enhed i vores hus og ikke en del af Isobar” siger Martin Baaring, COO i Dentsu Aegis Network.

Planerne er endnu ikke så meget på plads, at man vil gå i detaljer – men helt konkret er der allerede sket en ledelsesmæssig oprustning, idet Kim Plesner-Jacobsen er ansat som ny kommerciel direktør (CCO) i Motley.

“Som en del af vores vækstplaner, var det vigtigt at få strømlinet vores salgsorganisation. Især da vi gerne vil have egne folk på jorden i andre lande i løbet af 2016. Her passer Kim rigtig godt ind, da han både har erfaring med strategi, indsigter og salg,” siger Benjamin Borch.

Han har selv rollen som CEO, mens David Borch-Kongshaug har ansvaret for produktet og teknologien.

Udover Kim Plesner-Jacobsen, har Motley oprustet med to Insights Managers og en Account Manager. Ialt er der nu 15 medarbejdere.

Kim Plesner-Jacobsen kommer fra et job som strategi-direktør hos Adpeople. Før da var han CCO hos Atcore.

Om Motley

Motley arbejder med “Persona marketing” baseret på indsigter, som bygger på reel adfærd fra mennesker. Det er gennem adgangen til Facebook interessegrafer, at de udarbejder forbrugerindsigter, som også kan bruges i media buying.

Værktøjerne kan gennem brugernes adfærd på Facebook vise, hvordan en målgruppes pyskografiske profil ser ud.

Derfra udvikler Motley personaer, som brands kan bruge til at arbejde strømlinet med deres marketing.

Kundelisten har vokset sig stor det sidste år, hvor over 100 brands i Danmark og globalt har købt personaer fra Motley.