Store internationale systemer kan have deres egen logik. Det taktiske bureau, X2M, optræder som filial af Publicis, og derfor hedder lederen i de officielle registreringer “filialbestyrer”.
Og sådan en har man netop fået en ny af.
Frederik Nielsen ønskede at blive selvstændig inden for forretningsudvikling, og i stedet har man fundet en ny landechef i skikkelse af Søren Bjerregaard, der kommer fra Vester Kopi, hvor han har ledet dette firmas lille reklamebureau.
“Man ønskede en, der både har grafisk- og produktions-kompetence samt ledelseserfaring. Og det har man så fundet i mig”, siger Søren Bjerregaard.
Før Vester Kopi opbyggede han et internt bureau i Radisson SAS hotel-kæden, men dette var faktisk en afstikker idet, han først og fremmest har haft sin karriere på reklamebureauer. Han har bl.a. været produktionschef hos Grey og Hjorth & Design.
X2M er et bureau, der er bygget på det tidligere Leo Burnett. Bureauet blev dannet i forbindelse med omorganiseringen af Publicis, Leo Burnett og Reputation og er specialiseret i taktisk kommunikation med bl.a. et koncept om hurtig handling. Navnet X2M skal reelt udtrykke Express to Market.