Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ole Schmidt Pedersen erstattes af Tina Donnerborg som formand for Dansk Kommunikationsforening. Han har travlt i sin forretning, der bl.a. har mistet en af de stiftende partnere.

Efter ca. tre år på posten har Ole Schmidt Pedersen valgt at trække sig som formand for Dansk Kommunikationsforening.

Han erstattes af Tina Donnerborg fra Dansk Røde Kors.

Ole Schmidt Pedersen overtog rollen, da Hans Niemann forlod den i utide efter den forliste fusion med Dansk Marketing Forum tilbage i 2006, og han syntes, at godt tre år på posten har været passende.

“Desuden har vi rent faktisk så travlt, at det er svært at få tid til at passe både forretningen og en formandspost”, siger Ole Schmidt Pedersen.

Da han blev formand, var han kommunikationschef i Post Danmark. Nu er han medejer i Firstline Communication, der er et mindre pr-bureau drevet af partnere eller tunge seniorfolk.

Inden for de sidste tre kvarte år har bureauet sagt farvel til tre – heriblandt en af stifterne, Tom Pedersen, der har startet egen forretning.

Herudover gik Ajs Dam til et job som kommunikationsdirektør i Femern forbindelsen, der er en af bureauets store kunder, og Fritz Bredal er gået til et job i DR.

Det betyder, at der udover Ole Schmidt Pedersen er Lars Schewing og Thomas Blach som partnere i bureauet. Men man er på jagt efter en ny partner.

Ole Schmidt Pedersen bliver siddende i bestyrelsen for Dansk Kommunikationsforening, der har fået tilgang af Jens Almegaard fra Industriens Pension.

Bestyrelsen består desuden af professor Lars Thøger Christensen, Syddansk Universitet, kommunikationschef Karin Olsen, Ballerup Kommune og kommunikationschef Svend Bie, Dansk Arbejdsgiverforening, kommunikationsrådgiver Mette Dahl-Jensen, Skarpe Kommunikatører, direktør Per Rystrøm, Operate og kommunikationsdirektør Lars L. Nielsen, Finansrådet.

“Jeg glæder mig til at løfte opgaven med at gøre virksomheder og organisationer bedre til at kommunikere sammen med hundredevis af engagerede medlemmer. Vi har netop i dag fået 9 markante bud på tendenser for kommunikation 2019 fra DKFs Tænketank. Nu er det op til bestyrelsen, udvalgene og medlemmerne at finde veje til at omsætte udfordringerne til konkret handling, så vi kan ruste branchen til at skabe værdi for fremtidens virksomheder og organisationer”, siger Tina Donnerborg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club