Her er Grøn Tuborgs nye kampagnestil

Peter Engholm
25@mail.dk

Grøn Tuborg siger farvel til ånden-i-flasken … og goddag til en mere samlende fortælling. Bureauet var, siger marketingdirektøren, på en svær opgave. Se premiere-filmen her.

For to år (og en måned) siden lancerede Tuborg kampagnen om ånden-i-flasken, med Lars Hjortshøj som ånden-himself.

Ånden bliver så at sige begravet og afløst af et mere favnende univers: ”Skål Danmark”, og i en ny film, der har tv-premiere i aften, følges skålen op med spørgsmålet ”Skal vi ikke ses lidt mere?” – i øvrigt til tonerne af nationalsangen.

Kirsten Ægidius, marketingdirektør i Carlsberg Danmark, siger om den hidtidige kampagne – og den aktuelle:

”Vi var ved at miste momentum blandt de unge, altså 25+, så dem fokuserede vi på med ”ånden”. Og dén fungerede godt – med en række aktiviteter og på de sociale medier, med Facebook som væsentligste platform. Næste skridt er at revitalisere Grøn Tuborg og minde befolkningen om, at den er Danmarks øl nr. 1.”

Mens Carlsberg er et internationalt brand, så er Tuborg et powerbrand herhjemme. Det er – med Kirsten Ægidius’ ord – ”ekstremt dansk”, og det er den positive danskhed, som den nye kampagne skal understrege og videregive.

”Partners er endnu engang vores bureau på opgaven, og de fik en svær brief: At ramme alle os voksne. Det gøres bedst med følelser, og eksekveres på en måde, så det hverken virker ungt eller gammelt,” siger Kirsten Ægidius.

”Vi lægger i filmen op til at skåle – og til at mødes noget mere. Hvadenten det er hjemme, over hækken, på værtshuset, festivalen eller i nattelivet. Hovedfilmen bliver fulgt op af tre andre film, hvor nationalsangen, Der er et yngdigt land, spilles hhv. rocket i festivalfilmen, som techno i nattelivs-filmen og bodega-agtigt i værtshus-filmen,”.  

Bag filmen, som du kan se forneden, står Partners kreative direktør Jesper Schmidt og Art Director Frederik Halby. Den er instrueret af Jeppe Rønde og produceret af Bacon.

https://www.youtube.com/watch?v=H9JWWI8PDhU