https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI
Selv om der bag Interflora-brandet står 55.000 blomsterhandlere i 175 lande, så er den nye film Odd Love et dansk opdrag til et dansk bureau – og filmen får for tiden stor international opmærksomhed.
540.000 visninger – i skrivende stund – på YouTube, og omtale i en række – okay, en lang række – udenlandske branchemedier (se udvalgte links forneden).
”Det er en klassisk reklamefilm, der er spredt viralt – organisk, i øvrigt. Filmen er ikke seedet. Dertil kommer medie-dækningen, som er ret overvældende,” siger Stiig Helgens Binggeli, adm. direktør i Brandhouse.
Og hvad kan I så bruge dét til?
”Vi kan – i Interflora og Brandhouse – bruge det som den anerkendelse til håndværket – både en faglig anerkendelse og en publikums-pris. Med Interflora-filmene arbejder vi med følelser, og vi har stræbt efter at give dem en international kvalitet. Og denne stræben bliver belønnet med opmærksomheden og anerkendelsen – både herhjemme og i udlandet,” siger Stiig Helgens Binggeli.
Odd Love fremhæves bl.a. af Creativity, The Drum, Fast Company, Adforum, Adweek, Design Taxi, Campaign og – hvis man vil have det på tysk - Horisont.
Om Odd Love:
- Bureau: Brandhouse
- Producent: Bacon
- Instruktør: Martin Werner
- Fotograf: Lasse Frank
- Producer: Malene Dyhring
- Creative Director: Mikkel Elung
- Copy: Simon Kragh
- AD: Sigurd Bjerre
- Musik: “Slow Mover” fremført af Louise Alenius, produceret Ben Kaniewski