Ny Interflora-film får stor international opmærksomhed

Peter Engholm
25@mail.dk

Odd Love fra Interflora og Brandhouse har både fået faglig og folkelig opmærksomhed – også fra udlandet.

Selv om der bag Interflora-brandet står 55.000 blomsterhandlere i 175 lande, så er den nye film Odd Love et dansk opdrag til et dansk bureau – og filmen får for tiden stor international opmærksomhed.

540.000 visninger – i skrivende stund – på YouTube, og omtale i en række – okay, en lang række – udenlandske branchemedier (se udvalgte links forneden).

”Det er en klassisk reklamefilm, der er spredt viralt – organisk, i øvrigt. Filmen er ikke seedet. Dertil kommer medie-dækningen, som er ret overvældende,” siger Stiig Helgens Binggeli, adm. direktør i Brandhouse.

Og hvad kan I så bruge dét til?

”Vi kan – i Interflora og Brandhouse – bruge det som den anerkendelse til håndværket – både en faglig anerkendelse og en publikums-pris. Med Interflora-filmene arbejder vi med følelser, og vi har stræbt efter at give dem en international kvalitet. Og denne stræben bliver belønnet med opmærksomheden og anerkendelsen – både herhjemme og i udlandet,” siger Stiig Helgens Binggeli.

Odd Love fremhæves bl.a. af CreativityThe DrumFast CompanyAdforumAdweekDesign TaxiCampaign og – hvis man vil have det på tysk - Horisont.

Om Odd Love:

  • Bureau: Brandhouse
  • Producent: Bacon
  • Instruktør: Martin Werner
  • Fotograf: Lasse Frank
  • Producer: Malene Dyhring
  • Creative Director: Mikkel Elung
  • Copy: Simon Kragh
  • AD: Sigurd Bjerre
  • Musik: “Slow Mover” fremført af Louise Alenius, produceret Ben Kaniewski