Ny international ros til Carlsbergs Happy Hour-forlænger

Peter Engholm
25@mail.dk

Herhjemme var der en krads kritik af #HappyBeerTime. Men Creativity fremhæver den som en af The Best Brand Ideas of the Week.

”Den er jo helt brand uafhængig. Og det er ikke nødvendigvis en fordel”.

Poul Mikkelsen var krads, da han kommenterede #HappyBeerTime – Carlsberg og Konstellations happy hour-forlænger, som i kommentarfeltet på Bureaubiz blev kaldt en “sød lille salgsgimmick”.

Det sker oven på AdAges omtale af løsningen, der omfatter Instagram, bruger-involvering og bar-omtale – en løsning, der også udløste to priser herhjemme ved DIA.

Nu fortsætter den internationale omfavnelse af den danske løsning. Den kommer fra Creativity, der fremhæver #HappyBeerTime – meget apropos det brandende – som en af ugens fem bedste Brand Ideas.

 Se Creativitys præsentation her. Carlsberg og Konstellation kommer – som nr. 5 på listen – først i præsentationsrækkefølgen. Nr. 1 er en P&G-sag fra Filippinerne, som på alarmerende vis minder folk om at vaske deres hænder efter toiletbesøg.