GRAKOM – erhvervsorganisationen for grafisk kommunikation og medier – lancerer en ny kampagne, der hedder Tryk med ansvar.
Formålet med kampagnen er at fortælle, at man er verdens grønneste grafiske branche samt at gøre op med de mange skrøner, der findes om, at papir er dårlig for miljøet.
”Tiden er inde til at bringe tryksagen tilbage i kommunikationen. Kampagnen ‘Tryk med ansvar’ handler om ansvarlighed og om et af den grafiske branches kerneprodukter: Tryksagen,” siger adm. direktør i GRAKOM, Thomas Torp og fortsætter:
”Kampagnen slår fast, at den grafiske branche i Danmark er verdens grønneste. En position, der er opnået efter 25 års vedholdende udvikling, hvor fokus har været at handle ansvarligt i forhold til både skoven, klimaet, miljøet og samfundet.”
Kampagnen består af fire spor: Tryk med ansvar for henholdsvis skov, klima, miljø og samfund. Derudover lancerer GRAKOM et nyt mærke, som er kampagnens femte spor. Det hedder ”Trykt i Danmark” og skal understrege, at danske trykkerier er garanter for godt håndværk, kvalitet og ansvarlighed.
Udover intern kommunikation direkte til GRAKOMs medlemmer, er der udarbejdet en særudgave af GRAKOMs magasin, der har fokus på, at alle har et medansvar for at tage ansvar, både producenter, kunder og forbrugere.
Hele kampagnen med særudgaven af GRAKOMs magasin med artikler fra forskellige interne og eksterne skribenter, sitet trykmedansvar.dk, en række kampagnefilm, nyhedsbreve, kampagnekit til brug for medlemmerne, er udviklet i et samarbejde med Mediegruppen i Vejle.
Første step af kampagne er primært rettet mod GRAKOMs medlemmer, og vil blive fulgt op af en print- og bannerkampagne rettet mod forbrugere.
Disclaimer: GRAKOM ejer Bureaubiz via Creative Club