Ny kampagne for nabolagsapp

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Danbolig vil med en ny kampagne aktivere sin app, der skal give potentielle boligkøbere en fornemmelse for det nabolag, de er ved at flytte ind i.

En ny kampagne for Danboligs app ‘Vores Nabolag’, der blev lanceret i sommer, skal vise, hvor stor betydning et godt nabolag kan have for, at man føler sig hjemme i sin bolig. 

Reklamebureauet &Partner står bag kampagnen og har i samarbejde med Blonde Media produceret kampagnefilmen. 

CEO i &Partner, Jacob Færtz, siger i en pressemeddelelse, at man i kampagnen forsøger at favne de ting, der gør et nabolag trygt og rart at bo i: 

”’Vores Nabolag’ er et næsten uundværligt værktøj, når man som boligsøgende forsøger at finde rundt på boligmarkedet. Den fortæller dig ikke blot om priser og kvadratmeter, men også alt det udenom. Alt det, vi alle sammen også gerne vil kunne forholde os til, når vi skal købe bolig. Det har vi forsøgt at favne med kampagnen, som gerne skulle give en følelse af, at du med ’Vores Nabolag’ får mulighed for at finde et hjem, der er mere end blot mursten og et fedt køkken.” 

Se filmen her:

Kampagnen for ‘Vores Nabolag’ ruller fra d. 6. oktober. Udover kampagnefilmen vil der også være andre budskaber om Vores Nabolag på web og sociale medier. 

Vores Nabolag bygger både på udsagn fra lokale samt bløde og på hårde data, der baseres på bl.a. Geomatics Conzoom-typer og undersøgelser fra Gallup. Trine Brix Olsen, sociale medier- og kampagneansvarlig i Danbolig, siger i pressemeddelelsen, at Danbolig har skabt en app, der “gør det meget lettere at finde drømmeboligen og ikke mindst drømmenabolaget.” Hun fortsætter: 

“Vi har haft et ønske om en kampagne, der både er med til at bidrage på et overordnet brandingniveau, og som får fortalt om alle de unikke informationer såsom nabolagets beboere og deres favoritsteder, som app’en giver adgang til. Alt dette synes vi, at kampagnen kommer rigtig godt i mål med.”