Ny kommunikationsplatform skal give 3 en bredere målgruppe

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Teleselskabet går over til en dansk pay-off og har hyret Remee som talsperson. Selskabets største kampagne i år.

TDC har lanceret to naturister, der skal bringe selskabet i øjenhøjde med danskerne.

Nu kommer teleselskabet 3 også med en kampagne, der har et tilsvarende formål – men dog med helt andre virkemidler.

3 har hyret sangskriveren, produceren og X-factor dommeren, Remee, som talsperson, og han optræder i den første reklamefilm fra i dag i en kampagne, der er udviklet i tæt samarbejde med Co+Høgh, og som bliver selskabets største i år.

“Vi vil stræbe efter at komme ud med et så stort brag, som vi nu er i stand til”, siger David Elsass, der har titel af Head of Consumer Marketing.

Den engelske titel er dog meget langt fra det, der er grundlaget for den nye kommunikationsplatform. 3 skifter pay-off fra det engelske “It’s good to be 3” til “altid med”.

“Engelske slogans kan have den fordel, at de kan bruges på tværs af grænserne. Ulempen er, at de kan skabe lidt distance i forhold til forbrugerne”, siger David Elsass og fortsætter:

“Vores kommunikation har også virket mere international bl.a. på grund af en meget stor production value. Stor ros til reklamebureauet for det, og det er da også positivt, at forbrugerne er imponerede over kommunikationen. Men det kan komme til at virke lidt mere fjernt”.

Remee taler i den første film direkte til seerne, og det er også en ny stil.

“Vores kommunikation har fungeret godt over for trendsettere og teknologisk orienterede. Vi mener, at vi nu er nået til et stadie, hvor vi gerne vil være lidt mere tilgængelige for en bredere kreds af danskerne, og det er baggrunden for den nye kommunikationsplatform”, siger David Elsass.

Selskabet havde i de seneste officielle tal fra 2. halvår sidste år 408.000 kunder. David Elsass må ikke oplyse aktuelle tal, men vil dog godt sige, at væksten vil være pæn, når der kommer nye tal.

Man kan se den nye reklamefilm i højre spalte på denne side