‘Opdag nærheden. Søg lokalt’ hedder Kraks slogan, der blev lanceret tidligere på året – lidt ironisk umiddelbart, at et svensk bureau står bag kampagnen, der nu rulles ud i Danmark, men ejeren, Enrio, er nordisk orienteret – også på bureausiden.
Det er Forsman & Bodenfors, der står bag Kraks nye reklamekampagne, der – med billeder af dansende giraffer, kreative opskrifter, usædvanlige løbesko og sjov med elektricitet – spiller på, at du vitterligt kan finde hvad-som-helst på nettet – men nogle gange vil du bare finde dét, du leder efter.
”Vi tager udgangspunkt i en genkendelig oplevelse: Du kan finde alt om alt på nettet, men når du har et specifikt behov som at finde en café eller en elektriker i nærheden, så skal du vælge Krak. Vores undersøgelser viser, at 65 procent bruger deres smartphone til at finde adresse eller ruteplan til eksempelvis restauranter eller butikker i nærheden,” siger marketingchef Malene Jordt Andersen fra Krak.
Kampagnen er hovedsagelig digital, både online og mobil samt sociale medier. Det suppleres med en reklamefilm, som bliver vist på tv og web-tv. Mediebureauet er MEC.
Krak lancerer kampagnen den 7. oktober, men filmen har snigpremiere på Kraks Facebook-side den 4. oktober – og kan også ses forneden: