Ny Krak-film gør grin med nettets utallige muligheder

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Det er ikke nyt, men det er genkendeligt: At du kan finde alt på nettet. Men når du skal opdage nærheden, bør du søge lokalt, lyder opfordringen. Se forpremieren på ny film fra Krak.

‘Opdag nærheden. Søg lokalt’ hedder Kraks slogan, der blev lanceret tidligere på året – lidt ironisk umiddelbart, at et svensk bureau står bag kampagnen, der nu rulles ud i Danmark, men ejeren, Enrio, er nordisk orienteret – også på bureausiden.

Det er Forsman & Bodenfors, der står bag Kraks nye reklamekampagne, der – med billeder af dansende giraffer, kreative opskrifter, usædvanlige løbesko og sjov med elektricitet – spiller på, at du vitterligt kan finde hvad-som-helst på nettet – men nogle gange vil du bare finde dét, du leder efter.

”Vi tager udgangspunkt i en genkendelig oplevelse: Du kan finde alt om alt på nettet, men når du har et specifikt behov som at finde en café eller en elektriker i nærheden, så skal du vælge Krak. Vores undersøgelser viser, at 65 procent bruger deres smartphone til at finde adresse eller ruteplan til eksempelvis restauranter eller butikker i nærheden,” siger marketingchef Malene Jordt Andersen fra Krak.

Kampagnen er hovedsagelig digital, både online og mobil samt sociale medier. Det suppleres med en reklamefilm, som bliver vist på tv og web-tv. Mediebureauet er MEC.

Krak lancerer kampagnen den 7. oktober, men filmen har snigpremiere på Kraks Facebook-side den 4. oktober – og kan også ses forneden: