Af Peter Engholm 25@mail.dk

Mads Ohrt tog til McCann Copenhagen i maj, og BBDO har i et lille års tid været en kreativ chef i underskud. Nu er personen fundet.

Traditionelt har BBDO haft to kreative direktører, men da bureauet sidste forår sagde farvel til Mads Ohrt, der blev kreativ direktør på McCann Copenhagen, var Carsten Schiott så at sige ene om at føre tradtionen videre.

Nu vender man så tilbage – i al fald et stykke af vejen, idet bureauet har fået en kreativ chef ved Carsten Schiotts side.

Den nye mand hedder Tobias Aggergaard, og er ikke helt så ny endda på bureauet. Han har det seneste halvandet år været selvstændig tekstforfatter, med opgaver for bl.a. BBDO. Og før det havde han i knapt et år været fastansat tekstforfatter på bureauet.

Ikke dermed sagt at Tobias Aggergaard ikke kender andre bureauer: Hans cv tæller også årslange ophold på Bates, Ogilvy samt DDB.

“Tobias er valgt som ny kreativ chef, fordi han er dygtig og har nogle ideer, som jeg glæder mig til at se materialiseret. Bureauet og den kreative gang skal sparkes nye veje – og vel at mærke ikke veje, som jeg på forhånd har udstukket for Tobias, men de veje, som Tobias har lyst til og brænder for,” siger Carsten Schiott.

Kommentarer

  1. Tillykke med det nye job, Toby!!

    Og tillykke til BBDO med en konceptstærk og dedikeret kreativ chef.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club