Ny kreativ direktør til DDB

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet udvider, så der nu er to kreative direktører. Samtidig er etableret et nyt kompetenceområde med egen nyansat direktør.

DDB har ansat Jesper Schmidt som ny kreativ direktør. Han kommer fra &Co og kommer til at dele det overordnede ansvar for bureauets kreative produkt såvel som ansvaret for integrerede, digitale løsninger med den nuværende kreative direktør, Patrik Danielsson.

Jesper Schmidt vil først og fremmest fokusere på den klassiske ide og eksekvering, mens Patrik Danielsson vil fokusere på at højne den digitale forståelse og få den integreret i løsninger.

“To kreative direktører med hver deres skarpe kompetencefelt er en spændende konstellation, som jeg er sikker på vil løfte niveauet yderligere og være med til at gøre DDB til nordens bedste integrerede bureau”, siger Johnny Henriksen adm. dir., DDB.

Før Jesper Schmidt kom til &Co var han hos Robert/Boisen & Likeminded.

Samtidig har DDB etableret et nyt kompetenceområde under navnet DDB Activator

Ideen bygger på det bedste fra to verdener. Profitmaksimering fra business consulting og dybdegående markeds- og forbrugerindsigt fra reklamebranchen.

DDB Activator skal arbejde med alt fra brand aktivering i kontaktpunkterne til målrettet effektoptimering af salgs- og marketingaktiviteterne. Konkret arbejdes med opgaver som salgs- og marketingstrategi, kunde- og dataanalyse, og analytisk CRM.

Tore Pein Jensen er ansat som direktør for det nye område. Han er cand. merc. i strategi og ledelse og har senest været ansat som konsulent hos Copenhagen Consulting Company med speciale i salgs- og marketingstrategi. Tidligere har Tore været marketingdirektør hos TDC Fastnet Norden og han har bl.a. stået i spidsen for TDCs turnaround på CRM området.