Ny kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kent Stephan Jensen stoppede ved årsskiftet for at blive free-lancer. Han er erstattet af et mindre kendt navn i den danske reklamebranche.

Allerede i efteråret lå det fast, at Kent Stephan Jensen ville stoppe som kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi. Ved årsskiftet er han så stoppet – og samtidig kan bureauet sige goddag til en ny kreativ chef i skikkelse af englænderen Jason Mendes.

Han er en farverig person, der er født på Jamaica, vokset op på Trinidad, bl.a. har tilbragt otte år i Australien – hos netop Saatchi & Satchi – og siden bosat sig i England.

De sidste par år har han fungeret som free-lancer.
Mens han har valgt at gå fra free-lance til et job, så har Kent Stephan Jensen valgt at gå fra et job til free-lance.

“Jeg har været glad for min tid hos Saatchi & Saatchi. Jeg har haft gode kolleger, vi har løst nogle spændende opgaver og sidst men ikke mindst, har jeg lært en masse nye ting. Men trods alt det gode, blev stedet aldrig mit hjem – og så sagde maven, at der skulle ske noget nyt,” siger Kent Stephan Jensen.

Han har derfor forfulgt en gammel drøm og startet enmandsbureauet Wy

Nu arbejder han som freelancer og selvstændig – “i rummet mellem kommunikation, design og teknologi.” “Fokus er på at bygge gensidigt gavnlige forbindelser mellem brands og mennesker, og timingen er perfekt. De første opgaver er i hus, og der har aldrig været bedre muligheder for at kommunikere på en måde, så det er til reel værdi for forbrugerne,” siger Kent Stephan Jensen.

Han ser sit marked meget bredt – kommunikationsopgaver i uanset om det er som freelancer for bureauerne, konsulenterne, freelancer sammen med andre freelancere eller direkte som kreativ for virksomheder og deres brands.