Claus Møllebro behøvede ikke lang betænkningstid for at sætte havn på sit fremtidige virke efter, at han har forladt Co+. Og det blev AdPeople som rygterne sagde. Her bliver han ny kreativ direktør.
Claus Møllebro skal indgå i et team med den hidtidige på kontoret i København, Jonathan Lowth. Men sigtet er ikke isoleret til det danske marked. De skal arbejde i AdPeople Worldwide med både danske og internationale kunder.
“En af de ting, der differentierer os på markedet, er vores internationale medarbejderstab, og at vi kan bringe dem sammen på tværs af grænserne for at levere ægte globalt kreativt arbejde. Claus og Jonathan kommer til at arbejde tæt sammen med Renato Quaroni, der er kreativ direktør i Singapore og Mark Ray, der er kreativ direktør i Austin,” siger Emre Gürsoy, der er Global President og COO for AdPeople.
Han karakteriserer ansættelsen som en kreativ oprustning. Der er ikke tale om en erstatning men om en udvidelse med en kreativ direktør – og der er tale om et længe næret ønske hos Emre Gürsoy. De to kender nemlig hinanden tilbage fra Leo Burnetts storhedstid i Danmark.
“Jeg kender Claus godt som en af de bedste kreative, jeg har arbejdet sammen med. Jeg har derfor i flere år forsøgt at ansætte ham,” siger Emre Gürsoy og fortsætter:
“Claus har stor forståelse for forretningsmæssige sammenhæng og en god evne til at omdanne dette til et kreativt udtryk med stor relevans. Og så er han en af de ret få danske kreative, der kan arbejde med kreativitet i et internationalt miljø.”
Jobskiftet er opsigtsvækkende. AdPeople arbejder på en platform, hvor “creativity meets efficiency” men bureauet er indtil nu nok blevet mest kendt for efficiency-delen. Men det er netop kombination af efficiency og creativity, som tiltrækker Claus Møllebro.
”Muligheden for at kunne lave kreativt arbejde baseret på et sofistikeret og markedsrelevant setup på internationalt niveau er en superspændende udfordring.” siger Claus Møllebro og fortsætter:
“Jonathan er ikke alene en stærk strategimand men også en super skarp tekstforfatter. Det kan der ikke komme andet end godt arbejde ud af, og målet er ikke alene at lave stærk kreativitet for kunderne men også at styrke den kreative kultur på bureauet.”
Emre Gürsoy fortæller, at ansættelsen af Claus Møllebro er led i en generel oprustning på bureauet. Samtidig har han en klar opfattelse af, hvad det er for en kreativitet, bureauet skal stræbe efter.
“Kreativitet handler ikke kun om det kreative udtryk, men om hele måden det udvikles og implementeres på. Vi arbejder med kreativitet og nye tankegange i alle dele af marketing processen for hele tiden at være på forkant. Dermed sikrer vi, at vores kunder er parate til at møde den digitaliserede verden som deres brands skal fungere i,” siger Emre Gürsoy og fortsætter:
“For at forfølge den slags kreativitet, så skal man kunne bringe forskellige mennesker og kompetencer sammen om udviklingen, og det er den måde, vi tænker på i oprustningen på bureauet.”
Claus Møllebro kom for små otte år siden til Co+ fra Leo Burnett, men har desuden en fortid hos Bates – der bl.a. bragte ham til Australien i en periode.
Han har arbejdet med brands som f.eks. Novo, Arla, SAS, 3, Cocio og Orangina.