J. Walter Thompson har fået ny kreativ direktør i form af Joachim Rosenstand.
Det er to parter, der begge har navne- og organisationsskift i bagagen, som nu har fundet hinanden.
J. Walter Thompson skiftede ikke blot navn – fra Halbye Kaag JWT – men også ledelse i 2015. Først sagde adm. dir. Thomas Thorstholm og kreativ dir. Simon Wooller farvel, og Anders Hageskov tiltrådte som adm. direktør.
Bureauets anden kreative dir., David Asmussen, fortsatte på posten – indtil midten af oktober, og sagde så efter otte år på bureauet sin stilling op.
Ved dén lejlighed meddelte Anders Hageskov, at ’bureauet er i fuld gang med at søge en afløser, der skal være en tung og stærk profil, der gerne må have international erfaring’.
Afløseren er nu tiltrådt. Joachim Rosenstand solgte i sommer sin andel i reklamebureauet Rosenstand & Kyllebæk, som ved samme lejlighed skiftede navn til Oktan Kbh.
Køberen af Joachim Rosenstands andel var den norsk-baserede bureaugruppe MB-Skandivia, der allerede havde en andel i bureauet, og som herefter er majoritets-ejer.
Joachim Rosenstand fortsatte med at arbejde på bureauet, men med en løsere tilknytning. Men det er så nu blevet til en fast tilknytning hos J. Walter Thompson.