Reklamebureauet Marketsquare slog i efteråret sin position fast i Berlingske. De belgiske ejere har skåret fra og fokuserer hårdt på kerneforretningen, som er de tre mediebrands. Men Marketsquare … dét piller man ikke ved.
”Både økonomisk og kompetencemæssigt har Marketsquare de senere år været gennem en yderst positiv udvikling (…) Jeg ser frem til sammen med bureauets ledelse at understøtte den spændende udvikling,” lød det fra Bjarne Munck, daværende CEO og nuværende driftsdirektør i Berlingske.
Og nu kan Marketsquare så offentliggøre ansættelsen af en ny kreativ direktør, Jacob Thyssen, der skal tilføre bureauet yderligere faglig tyngde. Den nye direktør kommer med knap 25 års brancheerfaring og et omfattende arbejde med både nationale og internationale kunder.
Jacob Thyssen har været AD’er på både Saatchi & Saatchi, BBDO, Bates og Co+ og kreativ direktør på Publicis Reputation, Leo Burnett og activation-bureauet 141.
Jacob er i dag hos AdPeople, hvorfra han nu hentes til Marketsquare.
Adm. direktør Jens Thrane-Møller siger:
”Vi har ønsket at styrke os markant kreativt. Jacob har en kæmpe erfaring og bevæger sig helt naturligt mellem nye og gamle kanaler. Jacobs arbejde starter med den gode idé og det stærke koncept, og han har været kreativ ansvarlig for worldwide kampagner for B&O, Saxo Bank og mange flere.”
Han tilføjer om Jacob Thyssen:
“Han er håndværkets og detaljens mand, der har forståelse for, at det ofte er de daglige aktiverende tiltag, der bygger et brand. At Jacob derudover har en stærk designkompetence, har også været vigtigt for os, da vi løser mange emballage- og designopgaver.”
Når Jacob Thyssen tiltræder den 1. maj, får han plads i Marketsquares ledelse, der herudover består af adm. direktør Jens Thrane-Møller og kontaktdirektør Camilla Flindt Hjælmhof.
Den nye kreative direktør har fulgt Marketsquare siden begyndelsen – både medarbejderne og det udførte arbejde. Han siger:
”Ambitionsniveauet er højt, og strategien er klar med hensyn til de kommende års udvikling, og jeg tror, at bureauets fokus på retail og activation er det helt rigtige i forhold til at gøre en forskel i markedet. Jeg glæder mig.”
Et væsentligt ansættelseskriterium har været, at den nye kreative direktør skulle passe ind i den kultur, der ifølge Jens Thrane-Møller gennemsyrer Marketsquare:
”Hos Marketsquare foretrækker vi ambitiøse og fagligt stærke mennesker, der samtidig er sympatiske og dygtige holdspillere. Jeg kender Jacob helt tilbage fra Saatchi & Saatchi i 90’erne, og derfor ved jeg, at hans menneskelige egenskaber er helt i tråd med den ånd, vi lægger stor vægt på.”