Ny kreativ ledelse i Hello Group

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

To kreative direktører træder ind ved siden af Thomas Petersen, og de har netop løst et elbil-projekt, der blev vundet i en konkurrence. Desuden har bureauet hentet en kontaktchef hos DDB.

Hello Groups kreative ledelse består nu af et trekløver: Thomas Petersen, der håndterer de mere rendyrkede digitale løsninger, og – som noget nyt – et team bestående af Michael Lee og Gustaf Hultberger.

Michael Lee har tidligere været fastansat på Hello Group, gik så freelance – mødte Hultberger – og sammen blev de sidste forår knyttet mere fast til bureauet.

“De har haft deres daglige gang på bureauet, og nu er de blevet fastansatte – og skal som kreative direktører være med til at tegne den kreative profil på bureauet. Sammen med Thomas Petersen får de enderne til at mødes, og får vores kreative ydelser til at favne bredere. Dels fordi teamet kommer fra klassiske bureauer, dels fordi Michael Lee har en fortid som strategisk planner,” siger Peter Schmidt, direktør i Hello Group.

Og sidstnævnte del vægtes stadig tungere på bureauet.

“Vi vil gerne højere op i værdi- og fødekæden, og ikke kun lægge farvelade på websider. Dén ambition kan kun nås, hvis man formår at tænke strategisk og konceptuelt,” siger Peter Schmidt.

Første projekt for det nye kreative ledelses-team var et projekt for el-bil selskabet Better Place Danmark, der havde afholdt en bureaukonkurrence om at skabe opmærksomhed for sit nye oplevelsescenter i Hellerup.

“Det var så et godt startskud for vores samarbejde med Hello. Gustaf og jeg kommer fra mere traditionelle kommunikationsbaggrunde, og Better Place udfordrede os til at finde et kulturelt friktionspunkt, som kunne udnytte de sociale medier,” siger Michael Lee.

Med på Better Place-projektet var også Kathrine Færch Stadil, der ved årsskiftet kom til som ny kontaktchef i Hello Group.

Hun har været syv år som kontaktchef hos DDB, og de seneste tre år som ansvarlig for bureauets healthcare-afdeling.

“Netop den erfaring er af stor betydning for os, for vi har i halvandet år været preferred partner hos Novo, og vi har ledt efter en person, der kunne udvikle den forretning yderligere,” siger Peter Schmidt.