Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har udviklet koncepter til Kina og Europa på to produkter for det Orkla-ejede kosttilskudsselskab, Axellus.

Norsk kosttilskud så ikke just for godt ud, hvad angår markedsføring i DR’s Kontant i aftes. Axellus er dog Orkla-ejet og dermed givet et helt anderledes seriøst firma.

Der er tale om det tidligere Dansk Droge, som i forvejen anvender Lowefriends til Gerimax internationalt og Gefühl på Pikasol i Danmark.

For få uger siden kunne Co+Høgh så fortælle,a t bureauet også har fået Axellus på kundelisten, og nu kan man så fortælle om de opgaver, man løser.

Det drejer sig om torskeleverolie til det kinesiske marked og hybenkosttilskud til europæiske slidgigtpatienter. Det er den norske norske fiskeolie, Möllers Tran, som lanceres på det kinesiske marked.

Bureauet har udviklet et koncept og en kampagne, der tager højde for de sociale og kulturelle forhold.

“I Kina lægger forældrene et stort pres på børnene, fordi det giver høj status, at ens børn klarer sig godt i skolen. Mange børn går derfor både på aftenskole, weekendskole og ferieskole for at dygtiggøre sig. Da fiskeolie har en gavnlig effekt på børns kognitive udvikling, lå tilgangen i kampagnen ligefor. Og det er årsagen til, at vi har formået at skabe interesse for Möllers Tran i Kina,” siger strategidirektør hos Co+Høgh, Peter Kastrup-Misir.

Herudover er bureauet også i gang med at gennemføre en pan-europæisk relancering af Litozin, der er et hybenkosttilskud til slidgigtpatienter.

Selvom de europæiske markeder er tættere på Danmark, er der stadig en række udfordringer forbundet med at slå igennem i Europa – bl.a. fordi lovgivningen omkring sundhedsprodukter er meget forskellig fra land til land.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club