Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

PR-bureauet havde et magert 2009, men melder nu om fremgang for 1. halvår. Og et tættere samarbejde med reklamebureauet Cox.

Flere nye kunder – herunder et europæisk projekt for Coloplast – giver mere positive toner hos PR-bureauet Effector.

Så positive, at man har ansat en senior projektleder i skikkelse af Jill Stæhr og forventer yderligere ansættelser.

“Vi arbejder primært for lægemiddelindustrien, men har haft en øget tilgang af kunder inden for andre sundhedsområder – bl.a. organisationer og servicevirksomheder samt virksomheder, der sælger medicinsk udstyr,” fortæller adm. dir. Elisabeth Tissot Ludvig.

Bureauet har opgjort sit halvårs-resultat til et plus på 1,1 mio. kr. – et resultat der også er opnået gennem et tættere administrativt samarbejde med søsterselskabet og reklamebureauet Cox Copenhagen.

Men samarbejdet rækker videre.

“Vi solgte en del til Media Bergen, som ejer Cox, og vi er også flyttet sammen. Det har skabt et fællesskab, hvor vi kan arbejde sammen om udvalgte kunder. Lige nu er vi faktisk sammen om fire medicinprodukter,” siger Elisabeth Tissot Ludvig.

Fremgangen kommer oven på et 2009, hvor bureauet oplevede en markant tilbagegang i bruttoavance på 31,3 pct. og en bundlinje, der gik fra plus til et minus på 1,87 mio. kr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club