Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

GlobalConnect har gravet fibernet ned i 10 år under radarhøjde. Men nu vil selskabet høres og det skal et nyt bureau hjælpe med.

“Frit fibernet til alle”. Således lyder budskabet i dag i en annonce i Børsen fra firmaet GlobalConnect.

Bag står et nyt samarbejde med Bocca, der har erstattet Fradhouse efter, hvad marketingchef Jørn Grankvist kalder en bureaurunde – ikke en konkurrence.

“Jeg mener ikke, man kan vælge bureau på basis af tre oplæg fra tre forskellige bureauer. Derfor valgte vi to alternativer til vores eksisterende bureau og tog så en række samtaler vi lærte hinanden at kende og diskuterede problemstillingerne for at fornemme deres evne til at sætte sig ind i dem”, siger Jørn Grankvist.

Resultatet er så blevet synligt i dag igennem, hvad han kalder for en stor debat i en lille kampagne.

GlobalConnect var de første i Danmark til at bryde monopolet. Firmaet har gravet fibernet ned i 10 år og serviceret store organisationer og internationale teleudbydere. Firmaet har ikke ambition om at sælge til private husholdninger.

“Vi er mere som A. P. Møller. vi kan transportere store mængder hurtigt, godt og billigt – men vi beskæftiger os ikke med, hvad der i containerne”, siger Jørn Grankvist.

Men man er interesseret i, hvordan udviklingen af fibernet foregår i Danmark, og man er optaget af at sikre en udvikling, der kan fastholde Danmarks førerposition på teleområdet.

“Vores grundholdning er, at jo mere fibernet des bedre. Vi synes derfor, det er fantastisk, at elselskaberne gør meget for at etablere fibernet, og vi synes deres indsats bør værdsættes mere, end den bliver. Vi vil derfor gerne præge samtalen, så den ikke fungerer alene på TDC’s præmisser. Det har aldrig været en fordel for et land, hvis man kun har en leverandør”, siger Jørn Grankvist.

Firmaet er danskejet og stiftet af Niels Zibrandtsen. Efter 10 år har GlobalConnect et fibernet, der rækker fra Hamborg til Gøteborg.

“Niels Zibrandtsen er en entreprenør, der meget gerne vil bruges aktivt i kampagnen. Som bureau er det en fed opgave at arbejde med”, siger Birthe Nielsen fra Bocca.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club