Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Der er tale om en projektopgave, der er vundet i konkurrence med Adpeople og Co+Høgh.

Forårets projekt i Københavns Lufthavn handler om parkering – i hvert fald hvis man taler om markedsføring.

Men da lufthavnen ikke har et bureau som fast samarbejdspartner, har opgaven indebåret en runde blandt tre bureauer. Man vil ikke selv tale om en konkurrence – men runden har dog indebåret, at bureauerne har skullet komme med kreative ideer til løsning af opgaven.

Resultatet er blevet, at Saatchi & Saatchi kan skrive projektet på kundelisten efter, at have været oppe mod Co+Høgh og Adpeople. Sidstnævnte har i forvejen håndteret projekter for Københavns Lufthavn. Men det er ikke nødvendigvis lig med, at samarbejdet nu er stoppet.

“For os er parkering det projekt, vi koncentrerer os om, og her bliver det Saatchi, der skal udføre opgaven. Men jeg ser afgørelsen som et tilvalg – ikke et fravalg af nogen”, siger markedsdirektør, Janne Moltke-Leth, Københavns Lufthavn.

Det vil være første gang, at Københavns Lufthavn markedsfører sine parkeringsfaciliteter, men Janne Moltke-Leth vil ikke gå nærmere ind på, hvad planerne går ud på.

“Vi ønsker at kommunikere bredere med mulighederne og gøre dem tydeligere over for de rejsende”, er, hvad hun vil sige på nuværende tidspunkt.

Kommentarer

  1. It’s a bit funny. The Copenhagen Airport is a very unique, in the most positive sense, airport. To talk about parking, in other words to talk about one feature of the product, sells it too cheap. Please talk about the brand Copenhagen Airport, the idea Copenhagen Airport. Please don’t sell yourself too cheap.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club