Ny ledelse i Intersport vil styrke markedsføring

Peter Engholm
25@mail.dk

Sportskædens største aktionær overtager driften. To marketingafdelinger fusionerer, og to bureauer skal skabe en ny digital platform.

Den 1. maj er arbejdernes Internationale Kampdag – men i år vil det også være en ny begyndelse for Intersport-kæden i Danmark, hvor markedsføring vil få en særlig opmærksomhed.

Intersports største aktionær, OBI Sport, overtager driften af kædens nøglefunktioner, og det vil skabe både ny fokus på kommunikationen og på de synergieffekter, der kommer af at slå to organisationer og dermed to marketingafdelinger – Intersport og OBI Sport – sammen.

”Det er gået godt for Intersport i mange år – så godt, at vi ikke har foretaget de nødvendige tiltag. Vi skal have en skarpere profil og være bedre til at udnytte, at vi er en del af verdens største sportskæde – samtidig med, at vi er gode til at agere lokalt,” siger Peter Lau Larsen, adm. direktør for OBI Sport – og snart også Intersport.

Intersport vil bruge mere af den internationale kommunikation – der i øvrigt har et dansk skabt grundlag. Kunde & Co står nemlig bag den aktuelle platform.

Dertil kommer en ny digital platform, og den vil få en fremtrædende plads i kommunikationen:


”Vi har været for traditionelle i vores måde at bruge de digitale kanaler på. En ny digital platform vil være dominerende, når vi kommunikerer – og den vil være dansk skabt,” siger Peter Lau Larsen.

Intersport har to bureauer, og dem fortsætter man med: Hesehus er kædens web-bureau, mens det lille reklamebureau Pryhl bistår med både den overordnede kommunikation og katalogproduktion.

Dertil kommer en ny marketingafdeling, der er en fusion af Intersport og OBI Sport.

”Jeg forventer synergi-effekter, når de to marketingafdelinger mødes – for de har hver sin styrke; Intersport er stærk på den nationale kommunikation, mens OBI Sport er stærk på lokal plan – med events og til at drive trafik i den enkelte butik,” siger Peter Lau Larsen.

Hvad angår ledelsen af marketingen i det fornyede Intersport – ja, her tyr Peter Lau Larsen til kalenderen og konstaterer, at der er endnu er lang tid til 1. maj.