Ny marketingchef i SuperBest

Lars Hendel

Endnu en kæde under dagligvare-koncernen Dagrofa skifter ud på posten som marketingchef. Den nye chef var indtil for nylig på bureau.

SuperBest har fået ny marketingchef i form af Sanne Pind Nyemann. Hun har netop afløst Kari Jørgensen på posten.

Sanne Pind Nyemann var indtil årsskiftet account manager hos Republica, hvor hun var i små tre år. Før det var hun marketingchef hos Sportmaster, og cv’et rummer også to år hos LoweFriends som account manager.

Med skiftet på marketingchef-posten fortsætter forandringerne i Dagrofa-koncernen, som udover SuperBest omfatter Kiwi, KøbmandsHuset (med Spar, Eurospar, Min Købmand og Let-Køb) samt Grønlands førende detailkæde Pisiffik.

For omtrent et halvt år siden tiltrådte Per Thau som topchef i Dagrofa, og han har arbejdet med udviklingen af den nye, overordnede organisationsplan, og implementeringen er forlængst kommet op i omdrejninger.

Det betyder blandt andet flere penge til markedsføring, og en af metoderne i at styrke budgetterne er stordriftsfordele, men der ændres altså også andre steder – blandt andet på personalet.

Foreløbig har nemlig også et andet profilhus, Kiwi, skiftet ud på posten som marketingchef, hvor Susanne Juhl er fratrådt for at fortsætte hos pej gruppen, mens Sanne Pind Nyemann altså er ny marketingchef hos SuperBest.

Samtidig har flere profilhuse kørt bureaukonkurrencer, så der er allerede sket meget i koncernledelsens ny strategi.

”Vores forandringsproces betyder ikke, at der ikke kommer ændringer i markedsføringsstrategien i vores forskellige profilhuse, for selvfølgelig gør der det. Men det er ikke sådan, at vi eksempelvis siger, at nu har vi kun ét bureau i hele Dagrofa. Markedsføringen vil fortsat ligge ude i vores profilhuse. De vil fortsat have deres egne markedsføringsafdelinger med hver sin profil,” har Per Thau tidligere fortalt Bureaubiz.

SuperBest består af ca. 90 butikker fordelt over hele landet. Kæden var til at begynde med en slags klub af købmænd, der gik sammen, siden har kæden været igennem 15 fusioner, hvor mindre kæder som Jaco, Favør og Iso er blevet optaget i SuperBest-kæden.