Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Danske Spil går fra fire brand-orienterede teams til at have to spor: produktudvikling og markedsføring. Den ene chef er fundet. Den anden mangler.

“Back to basic” lyder mantraet for markedsføringen af Lotto efter, at man har droppet tvillinge-universet. Det betyder, at man nu igen anvender “Tænk hvis du vandt….” i stedet for “tænk hvis du kender en der vandt…”

Til gengæld er det en ny organisation, der skal håndtere turen “back to basic”, og det indebærer bl.a. ansættelsen af en ny marketingchef.

“Vi var tidligere organiseret omkring fire markedsgrupper, der havde ansvaret for hver deres brand. Men vi har måttet erkende, at det ikke var en organisation, der gav det nødvendige fokus på produktet og produktudviklingen. Vi blev en kampagne-organisation i stedet for at have produktet som kongen,” siger adm. dir. for Danske Lotteri Spil A/S Mette Dyhr og fortsætter:

“Det har vi nu lagt om, så vi har en organisation med to spor. Et med fokus på produktudvikling og et med fokus på markedsføring. Det giver desuden større mulighed for at søge synergier på tværs af vores portefølje.”

Mette Dyhr er lige nu på jagt efter en ny chef for produktudvikling. Til gengæld kan hun sætte flueben ud for marketingchefen.

Her har man nemlig ansat Anette Bøje, der kommer fra en stilling som marketingchef hos Scandic Hotels – et job der således endte med at være kortvarigt, idet hun kun har været der i lidt mere end et år.

Før da havde hun været i syv år i forskellige funktioner hos TDC.

Selvom Mette Dyhr karakteriserer det som “back to basic” at vende tilbage til det at drømme under sloganet ‘Tænk hvis du vandt’, så er det dog ikke lig med, at alt skal være som før.

“Vi følte tidligere et behov for at være mere frække, hvilket lagde grunden for det anderledes univers og slogan. Men vi skulle slå for mange knuder på os selv for at få det til at fungere. Nu har vi så koncentreret os om at få det taktiske niveau på plads, hvor vi kommunikerer præmiepuljer krydret med danskernes drømme” siger Mette Dyhr og fortsætter:

“Ud over et øget fokus på produktudvikling, så vil vi have mere fokus på at aktivere drømme og lysten til at drømme. Vi vil søge anderledes og mere interaktive ideer til at facilitere danskernes drømme. Vi vil være den virksomhed i Danmark, der giver befolkningen ret til at tro på deres drøm, forfølge den og opnå den, og her vil vi fremover benytte medier, der rækker videre end traditionel reklame.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club