Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fitness dk vil møde en tiltagende priskonkurrence med et nyt syn på sin position og sin markedsføring. Ny marketingchef og en ny bureaupartner har begge erfaring med fitness-markedet.

Det danske fitness-marked er blevet betragteligt taktisk på det seneste – Fresh Fitness har aggressivt slået på prisen, og Fitness World har svaret pris-kommunikerende igen på dén udmelding.

En tredje af landets førende kæder, fitness dk, har reageret ved i første omgang at vende blikket indad – eller mere præcist; at kigge på sin position med nye øjne.

Det sker med en ny marketingchef, Søren H. Mohr, og et nyt bureau; Baby.

”Min opgave er at levere et nyt syn på markedsføringen – det være sig media, kreativitet og loyalitet. Fitness dk står over for en gedigen udfordring – betalingsvilligheden på markedet er faldet, og fitness dk opfattes som dyrt – hvad det ikke er. Jeg er nytiltrådt og har fået ledelsens opbakning til at starte forfra, bl.a. med målet om at tiltrække nye medlemmer og fastholde de eksisterende,” siger Søren H. Mohr.

Han har en tidsbegrænset stilling på et år, mens kædens marketingchef gennem en årrække er på barsel. Søren H. Mohr må siges at kende til markedet, idet han de seneste to år har haft en lignende stilling i Fitness World – en stilling, han sagde farvel til i foråret, da han og ledelsen ikke længere havde samme syn på strategien.

”Det var ikke givet, at jeg fortsat skulle beskæftige mig med fitness – og heller ikke, at det absolut skulle være i en stilling som marketingchef, men jeg kom i dialog med fitness dk, og her var en mulighed for at kommunikere værdier og fokusere på loyalitet, og så slog jeg til,” siger Søren H. Mohr.

Også bureaupartneren Baby – med Rasmus Laumann i den kreative front – har erfaringer med fitness-markedet. Rasmus Laumann var i en periode på Umwelt, der er bureauet for Fitness World – og var i den forbindelse involveret i kædens filmproduktion.

”Jeg har spurgt Rasmus Laumann, om han – og Baby – vil bistå mig i processen, og det har han sagt ja til. Baby afløser som sådan ikke noget bureau på opgaven, da fitness dk i en periode har håndteret markedsføringen inhouse,” siger Søren H. Mohr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club