Ny marketingchef vil give optikerkæde et nyt udtryk

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet skal ikke skiftes – men markedsføringen skal ændres – bl.a. med øget brug af sociale medier.

For nylig tiltrådte Charlotte Jantzen som ny marketingchef hos Profil Optik og selvom hun fortsat vil bruge det eksisterende bureau, så vil hun gerne have, at kæden får et nyt udtryk.

Hendes ansættelse er kommet i forlængelse af, at Profil Optik tidligere på året fik ny adm. dir., da Pia Huusfelt blev ansat. Ud over Charlotte Jantzen er også Britt Bargfeldt ansat som udviklings- og HR-chef og dermed er den nye ledergruppe på plads.

Profil Optik bruger Umwelt som bureau og det har Charlotte Jantzen ikke tænkt sig at lave om på. Til gengæld er hun i fuld gang med at ændre Profil Optiks udtryk og har også planer om at ændre marketingmixet.

”Hidtil har vi kørt med ren tekst-kommunikation, men jeg ønsker, at vi bruger mennesker i vores markedsføring. Vi arbejder netop nu på, hvor og hvordan vi skal markedsføre os og vi kommer til at bruge de traditionelle medier som tv og print, men vil i højere grad også bruge de sociale medier, hvor omdrejningspunktet er mere dialog end salg,” siger Charlotte Jantzen og tilføjer:

”I stedet for det konstante fokus på aldersrabat som kendetegner hele branchen, vil vi bygge vores kommunikation på faglighed. Vi vil hellere vise de fordele kunden får ved at købe hos os. F.eks. har vi nogle af verdens bedste glas, som ’skræddersyes’ til det enkelte øje, således at man ved glidende overgang ikke behøver tilvænningstid”.

Charlotte Jantzen og Pia Huusfelt kommer begge fra Coop, idet Pia Huusfelt har været Group HR-chef i Coop og Charlotte Jantzen kommer fra en stilling som marketingchef i Kvickly. Desuden har hun været marketingchef for Dagli’-/LokalBrugsen.

Charlotte Jantzen har også lang erfaring fra bureausiden med ansættelser hos bl.a. Propaganda McCann og Halbye Kaag JWT.

Ledergruppen består udover adm.dir. Pia Huusfelt, marketingchef Charlotte Jantzen, udviklings- og HR chef Britt Bargfeldt, desuden af produktchef Gitte Sørensen, kædechef Søren Broberg, kædechef Lasse Bundgaard og økonomichef Lars Bonnichsen.

Profil Optik er en del af Synsam Nordic med 475 butikker i Skandinavien.