Royal Unibrew hurtigt klar med ny marketingdirektør

Peter Engholm
25@mail.dk

For en god uges tid siden fyrede Royal Unibrew sin marketingdirektør. I dag tiltræder den nye – en kvinde med erfaring fra både Ferrero og Coca-Cola.

Det kom pludseligt og uventet for Michael Schiedel, da Royal Unibrew den 30. april fyrede ham efter toethalvt år på posten som marketingdirektør.

Men noget tyder på, at det ikke var en pludselig handling fra Royal Unibrews side, men derimod et tilrettelagt jobskifte. Posten nåede i al fald kun at være ubesat i en uge, for i dag – tirsdag den 7. maj – tiltræder Royal Unibrews nye marketingdirektør; Stephanie Illgner, der kommer fra en tilsvarende stilling hos Ferrero Scandinavia, som står bag brands som Kinder, Nutella og Ferrero Rocher.

Samarbejdspartnerne, herunder Royal Unibrews bureauer, fik beskeden om Stephanie Illgners tiltræden i fredags. 

Michael Schiedel siger til Bureaubiz, at han fortsat er overrasket over forløbet, herunder at afskedigelsen ikke er udførligt begrundet.

“Men jeg stiller mig naturligvis ikke i vejen, hvis ledelsen ønsker at gå nye veje. Og jeg håber, at tingene vil lykkes – også fremover – for Royal Unibrew,” siger Michael Schiedel og tilføjer, at han er pavestolt over de resultater han har nået som marketingdirektør hos Royal Unibrew.

Hos selskabet ønsker Executive Director, Hans Savonije, ikke at udtale sig om ”tidligere medarbejderes karriere”. Til gengæld vil han gerne skitsere rammerne for bryggeriets markedsføring: 

”I takt med, at Royal Unibrew styrker evnerne i forlængelse af øget forbrugerindsigt og -forståelse, er vi nødt til at tilpasse vores kommercielle tiltag efter de stadig hastigere forandringer i de markeder, vi er på,” siger Hans Savonije, der om sin nye marketingdirektør tilføjer:

“Som konsekvens heraf er det en fornøjelse at kunne præsentere Stephanie Illgner som vores nye marketingdirektør for vores danske marked. Stephanie har over 16 års erfaring med at håndtere både etablerede og unge brands, erfaring inden for innovation, kommunikation og værdiskabelse fra virksomheder som Ferrero og Coca-Cola – både i udlandet og i Danmark.”

Royal Unibrew producerer og håndterer brands som Pepsi, Heineken, Royal Beer, Faxe Kondi og Egekilde.

Hans Savonije understreger, at Stephanie Illgners erfaring vil give et nyt perspektiv inden for commercial excellence, idet hun vil fokusere på at styrke koncernens brand positions inden for de eksisterende produktportefølje – og i øvrigt sikre et sømløst løft i de kommercielle aktiviteter.