Ny marketingdirektør og ny marketingchef til TDC

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Yousee bliver det fortsættende brand, og koncernen har fundet den nye marketingdirektør hos Danske Bank. Desuden har man hentet en ny marketingchef hos en af konkurrenterne.

Bytte, bytte marketingdirektør. Sådan kan man til en vis grad se det efter, at TDC har fundet sin nye marketingdirektør, der skal erstatte Camilla Ramby.

Hun stoppede i forbindelse med den store strategiske ændring, hvor den centrale marketingafdeling blev nedlagt og koncernen besluttede at satse på Yousee som det fortsættende brand.

I stedet blev hun ansat i Danske Banks centrale marketingafdeling, som Camilla Dahl Hansen forlod til fordel for et nyt job i den store nye afdeling for Wealth Management.

Nu har TDC så fundet sin nye marketingdirektør hos Danske Bank koncernen i skikkelse af Carsten Elmose (42), der senest har varetaget en ledende rolle i Danica Pension.

Her har Carsten Elmose haft ansvaret for marketing, kundetilfredshed og Danica Pensions salgskoncepter i Danske Bank-regi siden 2014. Herunder har han introduceret en helt ny – og langt mere datadrevet – marketingstrategi.

Netop denne baggrund lægges der vægt på hos TDC, hvor man i forbindelse med strategiændringen har lagt ansvaret for CLM og YouSee foreningskommunikation ind i marketingafdelingen.

TDC Group har sat nogle ambitiøse mål for kundeoplevelsen, og det kræver et endnu større kundefokus i markedsføringen.

”Jeg glæder mig meget til at få Carsten ombord. Ikke alene er han en stærk marketingprofil, han har også haft ansvaret for kundetilfredshed i både Danica Pension og Danske Bank,” siger koncerndirektør, Rene Brøchner og fortsætter:

“Det gør ham til et unikt match, og jeg er overbevist om at han, sammen med et stærkt team, kan bidrage meget positivt til, at YouSee bliver endnu mere kundeorienteret i vores tilgang.”

Carsten Elmose starter d. 1. juli.

Ny marketingchef

Ud over Carsten Elmose har TDC/Yousee også ansat en ny marketingchef.

Det drejer sig om Niels Kiel, der er hentet hos Oister, hvor han har brugt de sidste fire år på at få sat dette selskab på landkortet.

Den erfaring skal nu komme YouSee Mobil til gode. YouSee Mobil har formået at vækste alene på BTL-aktiviteter, men nu skruer man op for blusset på mobilområdet.

”Niels har gennem sin karriere vist, at han evner at arbejde i virksomheder, der agerer i markeder under store forandringer. Samtidig har han det rette drive, ambitioner og analytisk tilgang til at gøre en forskel. Alt sammen egenskaber, der gør, at jeg mener, at Niels er den helt rigtige til jobbet,” siger René Brøchner.

Niels Kiel starter d. 1. maj.

Afgange

Der er dog også sket nogle afgange hos Yousee.

YouSee Marketing Performance Manager Peter Tromholt-Qwist har takket ja til en stilling i Danske Bank som First Vice President i Danske Bank Marketing. Peter Tromholt-Qwist har været i TDC koncernen siden 2012.

Desuden er Anja Agerbo Thomsen blevet headhuntet til Vice som Director, Expansion and Strategy. Hun forlader koncernen fra stillingen som afdelingsdirektør i YouSee TV, Marcom og som konstitueret marketingchef for YouSee Mobil.