Ny marketingdirektør skal bygge stærkt brand for nichebank

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Jeppe Madsbad Lauritzen er trådt ind i en ny funktion hos Santander, der planlægger at blive endnu mere synlig.

Santander Consumer Bank hører måske ikke til de største finansielle aktører i Danmark. Til gengæld er ambitionerne store – og det er for at medvirke til at indfri dem, at man netop har hentet Jeppe Madsbad Lauritzen fra Danske Bank til et nyt job som Nordic Marketing Director.

I sin udformning og opgave er der tale om en ny funktion, fortæller adm. dir. Bo Jakobsen. Det hænger bl.a. sammen med overtagelsen af GE Money Bank, der var et mere kendt brand.

Men nu handler opgaven om at følge op på den store markedsføringskampagne, som allerede har været gennemført og således gøre Santander mere kendt – “og helst for noget godt,” som Bo Jakobsen udtrykker det.

Og Jeppe Madsbad Lauritzen får noget at arbejde med, understreger Bo Jakobsen – uden dog at sætte beløb på.

“Vi har selvfølgelig afsat penge til opgaven. Jeg vil udtrykke det på den måde, at hvis vi har været synlige indtil nu, så bliver vi endnu mere synlige,” siger Bo Jakobsen.

Santander er til stede i alle de nordiske lande, der har hver deres marketingafdeling, som står for lokale kampagner. Det bliver Jeppe Madsbad Lauritzens opgave at skabe den overordnede branding og sikre, at den hænger sammen med de lokale aktiviteter.

“Vi er en nordisk finansiel aktør, og selvom landene på mange måder ligner hinanden, så er der forskelle. Vi ønsker at stå stærkt på hvert af markederne og derfor skal der arbejdes både centralt og lokalt,” siger Bo Jakobsen.

Santander har været på det danske marked siden 2007 og er faktisk størst på markedet for bilfinansiering og leasing via forhandlere. I de senere år har man så også været offensive på indlån/højrente konti.

Med overtagelsen af GE Money Bank er man både blevet pænt større og har fået en bred produktportefølje. Det er grundlaget for at man skal endnu mere i offensiven.

“Vores faste ambition er, at vi vil være nr. 1 på de markeder, vi satser på, og det handler bl.a. om bilfinansiering og-leasing, forbrugslån, kreditkort og service-finansiering. Det er Jeppe Lauritzens opgave at få Santander-brandet til at stå endnu stærkere,” siger Bo Jakobsen og fortsætter:

“Det indebærer et bredt sæt af aktiviteter lige fra sponsorering til brug af digitale aktiviteter og tv. Det handler kort sagt om at aktivere brandet, og det er jo lige netop Jeppe Lauritzens baggrund. Vi har derfor store forventninger til vores nordiske marketingfunktion, og vi er på en gang både glade for og stolte over, at Jeppe også ser på opgaven med lige så spændte øjne, og derfor er startet hos os.”