Ny Momondokampagne fra Uncle Grey

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Normalt er det &Co., der står bag Momondos kampagner. Men denne gang kom Uncle Grey med en ide til en kampagne. Se filmen her.

Momondo har de senere år vundet en række priser med &Co. som sit bureau de seneste to år.

Nu er en ny kampagne fra rejsesøgemaskinen netop gået i gang, men denne gang med et andet dansk bureau.

Det er Uncle Grey, som står bag konceptet, kampagnen og filmen: The Passport Inititiative.

Det er første gang, Uncle Grey laver en kampagne for Momondo, men ikke for virksomheden bag: Kayak.com.

”Vi har lavet en række projekter for Cheapflights der er et selskab i samme koncern,” fortæller Lars Samuelsen, chief strategy officer hos Uncle Grey og fortsætter:

”Men det er første gang, at vi laver noget for Momondo.”

Det betyder dog ikke – understreger Lars Samuelsen – at &Co ikke længere er bureau for Momondo.

Det bekræftes også af Momondo, som siger, at Uncle Grey kom med ideen til The Passport Initiative og at kampagnen understøtter Momondos purpose om at åbne verden igennem at rejse. Samt at sambejdet med Uncle Grey ikke har nogen betydning for Momondos “tætte samarbejde” med &Co.

Tyrkisk kampagne
The Passport Initiiative er en lokal tyrkisk kampagne, der blev offentliggjort i torsdags og som kører med en film på Youtube og på de sociale medier samt en PR-strategi.

Fra Allan Askov Christoffersen, global partnership & activation director lyder det:

“Vi er enormt glade for og stolte over, at vores Passport Initiative er blevet så positivt modtaget i Tyrkiet. Vores mål var at lave en stærk og lokalt relevant aktivering af momondos purpose om at åbne verden ved hjælp af at rejse. Med over 4000 tilmeldinger på tre dage, føler vi i den grad, vi er lykkedes.”

Kampagnen kører over sommeren og selvom det ikke er planlagt, er den skalérbar til flere markeder.

Årsagen til, at man er startet i Tyrkiet er, at det er er et af de markeder, hvor det er dyrest at købe et pas, nemlig omkring en halv månedsløn.

Hver måned bliver der udtrukket vindere, der vinder et pas og dermed får mulighed for at rejse ud i verden, og det er netop det, Momondo gerne vil: Åbne verden.

Se sitet her