Ny organisation og nyt job til Trygs marketingdirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tryg har taget læren fra Cannes til sig og lagt branding, kommunikation og CSR sammen i en afdeling under samme chef.

Tryg har samlet branding, kommunikation og CSR i en afdeling og givet Steffen Lundgren Kristensen ledelsen af den samlede afdeling.

Hans job har hidtil været chef for Corporate Identity og Group Marketing. Med sammenlægningen får han titel af Direktør for ‘Group Marketing, Communications & CSR’ og får bl.a. kommunikationsdirektør Troels Rasmussens afdeling under sig. Steffen Lundgren Kristensen skal referere til koncerndirektøren for People & Reputation, der hedder Rikke Larsen.

Når Steffen Lundgren Kristensen skal forklare visionen bag den nye organisation, så henviser han bl.a. til læren fra Cannes i sommer.

“Du skal ikke lede længe blandt årets vindercases fra f.eks. Cannes Lions, før du vil opdage, at de bedste og mest inspirerende cases har tydelige fællesnævnere. Tænk bare på cases som American Express’ Small Business Saturday’, Chipotle’s re-branding m.fl., som er tydelige eksempler på, at ansvarlighed og bæredygtighed pludselig er nøgleord i tilgangen til forretningsudvikling og branding,” siger Steffen Lundgren Kristensen og fortsætter:

“Det er et interessant skifte, som har været på vej i nogle år, og hvis der er kommet noget godt ud af finanskrisen, så er det måske netop dét, at vi er blevet langt mere bevidste, og krævende, som forbrugere/kunder og det stiller krav til, at virksomheder agerer ansvarligt, samt at virksomhedernes markedsføring skal være relevant, og gerne med substans.”

Han fremhæver yderligere, at Trygs tryghedshistorie og værdigrundlag kan gøres endnu skarpere, når man slår funktionerne sammen og håndterer opgaverne i fællesskab.

“I min optik, er det relativt visionært at samle disse enheder i én division, selvom vi bestemt ikke er de første, der gør det. Branding, marketing og kommunikation er på mange måder i opbrud i disse år – og har i virkeligheden været det en del år – og ved at opløse grænserne mellem den overordnede branding, marketing og kommunikation kan der tænkes langt mere integreret i virksomhedens samlede kommunikation og profilering,” siger Steffen Lundgren Kristensen og fortsætter:

“Når du tilføjer CSR ansvaret til denne ligning, så står du pludselig med et potentiale der er endnu mere interessant og kan blive magisk hvis det forløses optimalt – specielt i en virksomhed som Tryg.”