I sidste uge blev Untold fremhævet som en af landets hurtigste digitale bureauer på baggrund af den årlige rapport fra Bureaubiz med nøgletal fra næsten 250 bureauer.
Væksten hos Untold var imponerende 133 pct., men på en lidt taknemmelig baggrund kan man indvende, for bruttoavancen i seneste regnskabsår var på lidt under 3 mio. kr.
Nu ses vokseværket også i partnerkredsen, idet Untold har hentet Jonas Juhler Hansen ind som strategidirektør og partner.
”Jonas er en af de mest erfarne og driftige personer i social media marketing og forstærker os på alle områder, men især på FMCG. At han samtidig er et respekteret navn i branchen, fremmer blot vores målsætning om at være top-of-mind blandt danske social bureauer,” siger adm. direktør og partner, Ronni Tino Pedersen i en pressemeddelelse.
Jonas Juhler Hansen har siden 2013 været partner i social-bureauet Curious, og cv’et rummer også Nordisk Films eget reklamebureau Starfighters, WWF og tech-konsulenthuset Innovation Lab.
”Mange virksomheder har det svært på sociale medier, fordi de producerer meget, næsten generisk indhold – og så kan de ikke forstå, hvorfor ingen orker det. ‘Løsningen’ har så været nærmest traditionel annonceindrykning – bare på Facebook, og så er vi jo ikke nået meget videre. Vi skal i stedet bygge stærkere indholds- og aktiveringsplatforme, hvor fokus er mindre på frekvens og mere på kvalitet. Hellere 1 opslag, der gør indtryk end 6, du måske aldrig ser,” siger Jonas Juhler Hansen.
Untold, der blev stiftet i 2013, er en del af Nodes Group, og kundelisten omfatter bl.a. Lundbeck, Fernet-Branca og Betsafe.