Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Kampagnen har en dokumentarisk tilgang og er det første arbejde lavet med Fireball og dokumentarfilminstruktøren Andreas Kofoed.

Pensam har udviklet en ny strategi, identitet og kommunikationskoncept, som skal gøre pensionsproduktet mere nærværende for kunderne.

Det har mundet ud i en kampagne, der er er den første som Pensam har skabt sammen med bureauet Fireball. Kampagnen skal gøre op med det lave kendskab, pensionskunder generelt har til deres pension og tilhørende forsikringer.

Kampagnen består af fire film, annoncer og bannere på egne og eksterne kanaler.

Filmene er instrueret af dokumentarfilminstruktøren Andreas Kofoed. For at sikre troværdighed og autencitet, har man valgt en dokumentarisk tilgang samt en testimonial kampagne med følgende spørgsmål til kunderne: ’Hvad giver allermest mening i dit liv?’.

Kernen i PenSams nye brandløfte er nemlig at en pension i PenSam gi’r god mening, fordi den giver kunderne mulighed for at fortsætte det liv, de godt kan lide – også den dag de holder op med at arbejde.

Koncernkommunikationschef i PenSam Trine Gammelgaard Stuhr ser strategien og kampagnen som en start på at skabe tættere relationer mellem kunderne og PenSam:

”Konceptet ’PenSam gi’r god mening’ bliver koblet med konkrete fordele i pensionsprodukterne og den dybt indlevende kampagne, vil afgjort få vores kunder til at lytte på noget, de ikke tidligere har brugt tid på at beskæftige sig med. Det vil åbne øjnene for, hvad pensionsordningen rummer af fordele for dem og deres familier.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club