Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dagligvarehandlen vil kun have den større falske på hylderne i to måneder

DAGENS MEDIA: Læskedrik-fabrikanterne har haft succes med øvelsen tidligere – at gøre flaskerne større for at øge forbruget. Som f.eks. da man introducerede 50 cl. Flasken.

Nu vil Pepsi forsøge sig med en 0,6 liters flaske, men i mellemtiden er fedmedebatten tiltaget voldsomt i styrke, og det rammer initiativet, fortæller Jyllands-Posten.

Dagligvare-handlen har for nylig skrevet under på 13 etiske punkter, som bl.a. omfatter, at man skal søge at undgå, at portioner med slik og sodavand hele tiden bliver større.

Derfor siger kæderne nu, at den nye flaske kun kommer til at stå på hylderne i to måneder – selvom Pepsi har lagt op til en fire måneder lang kampagne

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club